|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() Sendt: 23-Juni-2005 kl. 20:18 |
Hej Jeg har installeret Windows XP MCE version 2005 på min nye maskine, se nedenstående komponenter. Men videoen hakker både under optagelse og under live video. Det er specielt synligt ved sports udsendelser med hurtige bevægelser. Eller ved rulle tekster hvor man ellers skulle se en jævn bevægelse, er der tydelige hak. Lyden er helt fin. Men det kan da ikke passe at den maskine jeg har stykket sammen ikke kan trække MCE tilfredstillende. Kan det være mit grafikkort som kun er PCI. Kan det passe jeg skal ud og investere i et PCI express kort som mit motherboard understøtter for at få det til at spille? Athlon 64 3200+ (Venice) 2x512Mb DDR RAM
160Gb SATA2.0 HD
NorthQ strømforsyning 400W
Antect SLK3000 kabinet
Asus A8N-E motherboard
Aopen FX5200 PCI grafikkort
Haupauge PVR250
cyber link Power DVD decoder / Nvidia video decoder (har prøvet begge uden held)
|
|
![]() |
|
august ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Hej Kunne evt. være driver til grafikkortet som skulle opdateres
|
|
![]() |
|
august ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Hej Har samme grafikkort som dig og har opdateret driver fra denne side hvor du kan finde driver som passer til mce http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
|
|
![]() |
|
Palmolive ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Bruger du nvidia decoder? Hvis ikke, så skift til den!! Ups, så lige at du har flere på... Prøv at afinstallere begge og installér nvidia decoderen igen... Redigeret af Palmolive |
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
|
![]() |
|
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Hej Der er ingen af jeres forslag der hjælper, det hakker stadigt. Kan det være et båndbredde problem på PCI bussen. Når jeg har både TV-kort og grafik-kort på den samme PCI bus. Der er jo rimeligt meget data der skal flyttes til og fra på den samme bus. Er der andre der kører i denne konfiguration?? Andre forslag er også velkomne..... |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Prøv evt at starte forfra, ved af erfaring at mce kan være lidt drilsk med hensyn til installation rækkefølgen. Jeg har med held brugt denne rækkefølge. Installationsvejledning: - Evt. installer Antivirus/Firewall
august |
|
![]() |
|
Palmolive ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Kom lige i tanker om... Den seneste MCE supporterede nvidia driver er version 66.93, så det kan være du har problemer fordi de nyere ikke spiller 100% - alle mine små-problemer forsvandt ved en downgrade til den... Kan hentes på: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93.html Redigeret af Palmolive |
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
|
![]() |
|
JorgenR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Du skal være opmærksom på især to ting:
|
|
![]() |
|
![]() |
tv kort og grafik kort er ikke på sammen IRQ har cehcket det. Har prøvet at "downgrade" til 66.93 grafik driver. Heller ingen forbedring. Mit mortherboard har ikke AGP men PCI express (som jeg dog ikke bruger endnu). Hvad mener du (JorgenR) med at opdatere AGP driver. Det er vel kun relevant for et AGP baseret motherboard. |
|
![]() |
|
![]() |
Måske bare et skud i tågen, har du prøvet at tjekke om du har valgt den rigtige decoder Windows XP Video Decoder Checkup Utility
|
|
![]() |
|
JorgenR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Re: AGP driver installering. Beklager jeg havde overset, at du kørte PCI-Express. Pointen var dog, at det er vigtigt at tjekke, om Motherboard/Chipset leverandør har nogle optimerede drivere, som understøtter deres komponenter. Jeg havde samme problem på en MB baseret på et VIA-chipset - og det tiltrods for, at XP rapporterede, at alle komponenter fungerede. Det viste sig, at problemerne blev løst ved at hente opdaterede VIA-drivere, fra deres site. Tilsvarende kunne være gældende for andre komponenter. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |