Hej,
Dejligt at have fundet en side med dynamisk diskussioner af diverse emner. Håber der er tid og lyst til at hjælpe mig.
I mit valg af digital videokamera er der nogle parametre som er meget væsentlige for mig, og nogle som jeg ikke helt ved hvor meget de har at sige for en "dødelig" amatør som mig.
Jeg filmer alt lige fra familiesammenkomster til min sport. Specielt sporten som er wind- og kitesuring, wakeboarder og jetski, bliver/skal filmes meget. Ofte er motiverne et stykke væk.
Mit gamle kamera har 18 optiske zoom, men er egentlig lidt træt af det kornede og dårlige billede jeg ofte får(nok fordi jeg ofte gør brug af det digitale zoom, da de 18 ikke er nok) og nu vil jeg over i den digitale verden.
Derfor er det vigtigt for mig med
- Godt optisk zoom - vil helst ikke under 18, men er klar over at jo mere zoom jo bedre krav stiller det til mig som filmer.
- God billedekvalitet - har set foreskellen på SD og HD, og må sige jeg er meget tilhænge af et kamera med fuld HD.
Jeg har kig på et par forskellige kamera, fra hver famillie :-) (Mit nuværende er et Sony, mit digitale spejlrefleks er et Canon, så står med et ben i begge lejre)
Canon HF R18 og Sony HDR-CX155E
- Spg. For en dødelig som mig, vil jeg så bemærke forskel på om kameraet har CCD på 1/4" (sony) vs 1/5.5" (canon)
- Spg. Er der nogle som ved om de nævnte kamera'ere har optisk billedstabilisator (canon's kaldes dynamisk, sony's Steady Active-tilstand (har været hos et Sony-center i byen, men undskyld mig, det var et flop.)
- Med en Mac med 2,53 Ghz og 4 Gb, vil det så være realistisk at kunne redigere på den uden den går i sort? Bare jeres bedste bud.
Lang smøre, håber ikke det tager lysten fra jer
Mvh
Marlene