|
Fiber fra Gigabit |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sådanset ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2021 kl. 09:48 |
Hej forum.
Jeg har en fiber forbindelse fra Gigabit (1000/1000)Mbit. Jeg er også den heldige ejer af en UDMPro fra Ubiquiti. Den har 10Gbit fiber WAN tilslutning. Er det muligt at "bypasse" Gigabit's fibermodem, og tilslutte UDMPro direkte i fiberboks? Har ringet til Gigabit, men deres 1st level supporter er ikke til meget hjælp her. |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare lige til info: Skulle det være muligt, så får du altså ikke 10 Gbit ud af det. De 10 GBit er *maximum* hastighed for din UDMPro - ikke *minimum* hastighed...
Så hvad er dit formål med at udskifte? |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Sådanset ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Ja det er jeg klar over Gigabit leverer også 5000/5000 mbit. Desuden ville jeg undgå fibermodemmet.
|
|
![]() |
|
top20 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2021 Sted: Hansen Status: Offline Point: 8 |
Hej 🙂
Det afhænger af hvordan din forbindelse er termineret. På privat forbindelser bliver forbindelserne som regel termineret direkte i et fiber modem hvor man ikke selv uden at skulle skille leverandørens modem ad kan få adgang til fiberen. På erhvervsforbindelser termineres fiberen i et patchpanel, og her kan du i princippet uden problemer flytte fiberen til dit eget udstyr, det kan dog være at leverandøren bruger et specifikt vlan, dette skal jo så konfigureres på dit eget udstyr tilsvarende 👍 Ved ikke om det måske hjalp lidt, kan godt forstå at mange gerne vil bruge deres eget udstyr, men i værste fald kan udbyderen måske sætte deres modem i bridge mode, så burde du slippe for deres NAT regler og port begrænsninger osv.
|
|
![]() |
|
Fiber forbindelsen er termineret som "fibermodem" der er ingen NAT. WAN IP er fast med DHCP.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hos TDC Net kan man bruge egen Router, Der termineres i en KAP boks, Fiberkonverter tilsluttes den, og Router tilsluttes konverter med en Rj 45 forbindelse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja det er korrekt, men det er jo det har har i forvejen. Det jeg forsøger, er at gå direkte i KAP boksen via min SFP fiberudgang på min router. Dermed undgå mediekonverteren.
|
|
![]() |
|
top20 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2021 Sted: Hansen Status: Offline Point: 8 |
Hvis du kan afmontere fiberkablet og forbinde stikket til den medieconverter i routeren og det ikke virker, skal du nok bare høre Gigabit hvilket VLAN de kører på, så burde der ikke være problemer.
Husk at IP adressen måske skal opsættes manuelt.
|
|
![]() |
|
fredvej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 91 |
Check først din aftale med Gigabit. Der kan være betingelser der siger nix pille ved fiberen, du skal bruge Gigabits mediekonverter og kun forbinde med ethernet.
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Så vidt jeg er orienteret, så anvender Gigabit/Wizer GPON eller XGS-PON, hvorfor det er udelukket at benytte eget udstyr på fiberen
|
|
![]() |
|
ja de bruger GPON. Okay har lige været inde og læse op på fibertypen. Takker alle for svar
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |