recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T optagelse med FloppyDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T optagelse med FloppyDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T optagelse med FloppyDTV
    Sendt: 21-November-2009 kl. 13:14
Hej

Jeg anvender FloppyDTV DVB-T på min HTPC sammen med MediaPortal

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan optage en af de "gamle" kanaler (DR1, DR2, TV2) samtidig med at jeg optager eller ser en af de "nye" (DR K, DR HD, DR Ramasjang) - eller omvendt

Jeg kan optage alle de gamle på samme tid eller alle de nye, men det er enten eller.

Problemet består med andre ord i at jeg ikke kan optage DR HD og samtidig se TV2 eller Optage TV2 samtidig med jeg ser DR HD.

Har prøvet med DVBViewer, men resultatet er det samme.

Kan jeg evt tilslutte mit Hauppauge TV-kort samtidig så jeg har 2? Er problemet så ikke at jeg kun har en antenne ledning?

Nogen forslag?

CK
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Charlie Kilo Charlie Kilo skrev:

Hej

Jeg anvender FloppyDTV DVB-T på min HTPC sammen med MediaPortal

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan optage en af de "gamle" kanaler (DR1, DR2, TV2) samtidig med at jeg optager eller ser en af de "nye" (DR K, DR HD, DR Ramasjang) - eller omvendt

Jeg kan optage alle de gamle på samme tid eller alle de nye, men det er enten eller.

Problemet består med andre ord i at jeg ikke kan optage DR HD og samtidig se TV2 eller Optage TV2 samtidig med jeg ser DR HD.

Har prøvet med DVBViewer, men resultatet er det samme.

Kan jeg evt tilslutte mit Hauppauge TV-kort samtidig så jeg har 2? Er problemet så ikke at jeg kun har en antenne ledning?

Nogen forslag?
De ligger på hver sin mux (1 og 2)
Du kan godt tilslutte et ekstra kort og sætte et Y led på din antenne ledning, men du skal sørge for at Y ledet er af GOD kvalitet, ellers mister du signalet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 13:40
Hej

Dvs eneste mulighed er at tilslutte et Y-led og anvende 2 kort?

CK
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 14:02
Ja - eller benytte et kort med dual tuner - som feks Terratec Cinergy 2400i - så slipper du i det mindste for splitteren Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu