recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multimedia maskine - Projekt hjemmebyg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMultimedia maskine - Projekt hjemmebyg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maves Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Multimedia maskine - Projekt hjemmebyg
    Sendt: 11-September-2005 kl. 12:45
Hej drenge..

Har gået med denne idé i rigtig lang tid. Jeg vil lave en multimedia maskine som skal kunne bruges til at optage tv-shows, afspille film, surfe på nettet osv.
Da jeg har en Xbox i forvejen kunne det være meget sjovt at bygge den ind i maskinen også, så jeg kunne spille på den også.

Jeg har lavet en tegning over hvordan jeg har tænkt mig at den skal se ud.

Jeg har dog ikke nogen mål på hvor stort det skal blive endnu, men den skal have en brede som et xbox kabinet.

Jeg regner med at lave selve kabinettet ud af træ, dog ved jeg ikke helt hvordan jeg skal lave selve buen på kabinettets top, samt om det vil kunne være muligt at lave en "dvd holder" i toppen af det.

Selve hardwaren har jeg tænkt mig skal være noget:
Asus bundkort
Intel CPU
1 GB ram - måske 1,5 GB, da den jo skal køre meget multimedia
2 x 160 GB harddiske - Det skal da være nogen som kan arbejde hurtigt
 Hauppauge TV kort - ved dog ikke helt hvilket endnu.
Grafikkort - Ved ikke hvilket det skal være, men det skal kunne sende noget tv-out.

Det er vigtigt for mig at den bliver støjsvag, samt den ikke bliver for varm.

Er det et helt umuligt projekt, eller ??

Maves
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 13:25
Jeg kan ikke hjælpe dig men hvis du får den bygget, må du love at tage nogle billederne undervejs og af det færdige resultat og poste dem her bagefter for det lyder godt nok cool at bygge sådan en maskine. Og så i træ
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu