recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge 500/GBPVR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge 500/GBPVR?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mastinario Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hauppauge 500/GBPVR?
    Sendt: 12-August-2005 kl. 14:23

Hej.

Jeg fik et Hauppauge 500 i april måned, men har endnu ikke magtet at se/optage tv på det. Har programmet GPPVR til at administrere kanalerne, og kan også få det til at søge og finde mine kanaler (har kun 5 da jeg bare har alm antenne) Men bagefter hvad så? kan ikke finde nogen funktion til at se tv og heller ikke radio. Har nogen tålmodighed til at guide mig igennem opsætningen, indstillinger eller hvad der skal til så jeg kan endelig bruge min fødselsdagsgave??Tror det må være noget med min opsætning, eller noget med EPG eller hvad ved jeg. Ville blive meget taknemmelig.

Ps: skal næsten have den for begyndere!!

Til top
Philwilli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2005
Sted: Norway
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2005 kl. 14:40

Her er en link til et Hauppauge forum der du muligens kan finne noen tips:

http://www.shspvr.com/smf/index.php?PHPSESSID=5d6f53021fa36b 9991f5e73f3c6f6eba&#13

Deres software og divere er ikke kjent for å være verdens beste akkurat........

Til top
dknia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2005 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af mastinario mastinario skrev:

Jeg fik et Hauppauge 500 i april måned, men har endnu ikke magtet at se/optage tv på det. Har programmet GPPVR til at administrere kanalerne(...)

Ps: skal næsten have den for begyndere!!

Hejsa.

Det er et glimrende setup du har, og i forhold til mage andre PVR-applikationer er det en af de allernemmeste at sætte op heldigvis.

Check ind forbi sent i aften, så har jeg lige smidt en hurtig guide op til dig her.

/Niels
Til top
dknia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2005 kl. 23:41
Som nævnt ovenfor en GBPVR installationscheckliste:

I nedenstående antager jeg at du har installeret relevante drivere samt GBPVR programmet.
  • Grab dine kanaler til din EPG. Brug O2Grabber (ver.1.08) , den er langt den letteste og hurtigste at bruge. Vælg dine tilgængelige kanaler i konfigurationen. Øvrige options: Download Icons, extended information Channel Naming: ID+Site, og i options til O2grabber skal du IKKE vælge at tage Categories med.
  • Lav en kopi af xml-filen (skal bruges til din tuner #2) F.eks. xmltv-1.xml og xmltv-2.xml

Resten foregår i GBPVR
  • Opret to Recording Sources (én for hver af dine tunere) og lad dem henvise til hver sin xml-fil.
  • Update EPG
  • Tast de relevante kanalnumre ind ud for hvert program
  • Gem og gentag for Recording source 2
  • Gå til Channels fanebladet og sæt din kanalrækkefølge op
  • Gem og forlad konfigurationsprogrammet.
Fyr nu op for din GBPVR, og du skulle have en programguide tilgængelig hvorfra du både kan programmere og se live-tv.

Håber det hjælper dig på vej, ellers må du vende tilbage.

/Niels
Til top
FlemmingC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2005 kl. 22:01

Hej Niels

Jeg sidder også her med et Hauppauge 350 samt GBPVR. jeg har sat   O2Grabber op og kørt den, den er importeret i GBPVR og en fin liste er kommet frem, men når jeg skal se "live tv" er der kun sne på (alle kanaler). Er der noget jeg overser i din ellers fine liste ???

Jeg kan godt se tv via den software som fulgte med (Wintv2000)

Til top
FlemmingC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 11:34

Har fundet ud af det

Efter at jeg fik kopieret kanalerne ind via FreqCopy opstod der et andet problem  Alle kanalerne var rykket en plads frem. dvs. at det som stod i tv-oversigten passet ikke hvis jeg ville se det (watch now), jeg kunne af uklarer omstændigheder ikke ændre i "source channel" under "Edit Recording Source".  Numret blev ændret tilbage efter at jeg gik fra 1 faneblad til et andet .
Jeg installeret Access for at ændre det i "gbpvr.mdb" og det virket, nu passer alle kanalerne med den info som blev grappet med "o2grapper".
Det underlige er godt nok at nu kan jeg godt få lov til at ændre i "source channel" 

men det virker!!!

Til top
mastinario Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:04
Tusind tak for svarene... vil prøve om det virker.... ;-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu