|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
zyborg ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Kommentar til Sofias sidste indlæg: Jeg er helt enig i vigtigheden/betydningen af passiv køling, og det er også en vigtig prioritet - ud over at det skal være et 64-bit-system, da jeg under alle omstændigheder mener, at det den "vej" industrien går, og det derfor vil være naturligt for mig at opgradere til denne standard - om det så er en Media Center PC eller ej. For mig, skal indmaden i systemet være i top, da jeg vil have Media Center PC'en til at være forholdsvis fremtidssikret (hvad med tilslutningsmuligheder for morgendagens tv-/videoteknologier, HDMI, f.eks...?), og fordo den skal være en samlet erstatning for mange eksisterende apparater i dagligstuen (fatter faktisk ikke, hvorfor folk stadig investerer i en DVD-optager m/u harddisk, når de kan få en Media Center PC.....???) Det var faktisk også Zitechs modeller, der for alvor gjorde mig varm på tanken om at investere i en Media Center PC, og ja, jeg mener også at de har det stærkeste produkt. Mht. en "HTPC-selv-bygger", så synes jeg, det er en god idé at spørge nogle forhandlere, men... Efter min mening så er de (undskyld jeg siger det...) for dumme, hvis de indser det potentiale, der ligger i dette marked og selv begynder at bygge produkter og introducere dem til det danske marked. Det går jo ikke for hurtigt i forvejen, vel? Jeg mener, de er jo allerede langt fremme i Asien og i USA og har haft de løsninger, vi går og venter på, i årevis... Men fint, hvis der er nogen, der vil påtage sig det ansvar, at ruske lidt op i "de små" forhandlere/producenter. Og ja, jeg mener også - som Sofia og HTPC - at det er vigtigt at afvente tests. Men hvis vi inden da kan udnytte tiden konstruktivt og for samlet så mange seriøse fælleskøbere af en Zitech HTPC, så synes jeg, at vi skal satse vores energi på det. Og vi kan garantere også få Zitech til at strikke lige den konfiguration sammen, vi ønsker - hvis vi altså ønsker en anderledes konfiguration end i det eksisterende udbud. |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Jeg synes det lyder som en alle tiders idé at få et eller andet fælleskøb stablet på benene mht HTPC. Er også fuldstændig enig i at det skal være en passiv kølet løsning med noget tip-top indmad. Der er dog ikke så mange passive kabinetter på markedet i dag hvilket også gør at efterspørgelsen på dem er stor og priserne høje... Det eneste problem med en sådan fælleskøb løsning er at vi aldrig kan blive enige om hvad der skal i maskinen - folk har forskellige krav... |
|
![]() |
|
Illuminator ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Se også SHG: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=146441
|
|
![]() |
|
zyborg ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Sofia ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Mere til vores diskussion af hvor lydløse lydløse pc'er er i forhold til passivt kølede kabinetter. Nu findes der jo lyd-optimerede kabinetter, eksterne PSU, vandkølede systemer og low noice HD, CPU og grafikkort ...så hvis man vil læse lidt om hvor meget/lidt de larmer så er der 10km artikler på denne side www.silentpcreview.com Det kan godt være I allerede kender siden, men hvis ikke så er den helt sikkert en surf-tur værd. Redigeret af Sofia |
|
![]() |
|
Carsten-T ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Jeg er ikke kræsen, men den maskine, der skal stå inde i stuen under min Pana plasma skal (prioriteret rækkefølge) 1) være super low noise 2) være med en velfungerende dk-udgave af MCE 3) helst ikke koste mere end 10 k Så er jeg helt klart med på et fælleskøb. Ad 1 : hvis den larmer det mindste, så overlever den ikke den strenge interne censur (konen) Ad 2 : det skal ikke være for svært at bruge - så bliver der ballade med censuren igen (som endnu ikke har lært at optage et program på video'en) Ad 3 : jo lavere pris - jo flere tror jeg vil være med på et fællesindkøb
Men men men - som andre osse skriver, så bliver det godt at se nogle tests. Derfor tror jeg ikke det skal være før til januar, at det vil være fornuftigt med et fælleskøb. I mellemtiden kunne det være rigtig godt, hvis vi kunne blive nogenlunde enige om hardwaren. F.eks. hvis der var een med check på det, der kunne oprette en afstemning om de enkelte komponenter, hvis det skal være en selvbygger, eller man skal ha' Zitech til at konstruere en special model. |
|
Een gang grøn altid grøn
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |