recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabellængde httpc --> tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabellængde httpc --> tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 23:19
En Radeon 9600 koster ikke mere end 4-500 kroner, men jeg ved ikke helt hvor høje krav der stilles til kortet mht. RAM osv., men det er i hvert fald ikke nødvendigt med de dyre kort beregnet til actionspil.
men det afhænger nok også af hvilken oplsøning monitoren/TV'et har, Et billedrørs TV har jo en meget lav opløsning, så det stiller nok mindre krav til grafikkortet end hvis det skal tilsluttest en HDTV skærm.
Radeon 9250 er muligvis nok til dit formål, men der findes masser af emner om det på diverse fora, så det er bare at søge.
Men der er sikkert andre her der har erfaringer med dette.

Hvis du kan finde ud af at håndtere en loddekolbe så kan du selv lave VGA -> RGB-scartkablet. Så kan du også trækket kablet igennem væggen inden du lodder og dermed nøjes med et noget mindre hul end hvis du også skal have plads til trække VGA stikke igennem.

Redigeret af HTPC
Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Januar-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 23:26

Loddekolber er ikke min stærke side og fjernsynet har vist ikke hørt om hdtv,, men der er meget leverpostej på skærmen.

ras

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af carlsen carlsen skrev:

puha det lyder dyrt. Jeg har hørt flere sige, at grafikkortet stort set er underordnet ... er det bare en skrøne, at man kan bruge et gammeldags 32mb kort?

Hvis du kører MCE skal grafikkortet være understøttet af MCE og i de fleste tilfælde også have specielle drivere.

Jeg bruger et nVidia FX5200 og det virker ganske fortrinligt til en pris på 2-300 kr.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Jeg bruger et nVidia FX5200 og det virker ganske fortrinligt til en pris på 2-300 kr.

Men kan man få et RGB Pal signal ud af Nvidias kort så man kan tilslutte scart?
Ellers bør han bruge et ATI kort.

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Ja det virker helt fint med scart. Der er SVHS ud på kortet og derfra kommer det over i en scart adapter til fjernsynet. Output formatet kan sættes op i driveren i alle PAL former... 

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 14:16

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Ja det virker helt fint med scart. Der er SVHS ud på kortet og derfra kommer det over i en scart adapter til fjernsynet. Output formatet kan sættes op i driveren i alle PAL former... 

Ja med S-Video via scart virker stort ser alle grafikkort fint, men jeg talte om RGB via scart.
RGB har normalt bedre billedkvalitet end S-Video.
Med ATI's grafikort har man mulighed for RBG Pal, det mener jeg ikke man har med Nvidia, her må man nøjes med det teknisk ringere S-Video.
Defor har ATI's kort en fordel hvis man ikke har DVI eller HDMI indgang på sit TV, hvilket man normalt kun ser på fladskærms-TV og projektorere.

Redigeret af HTPC
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu