recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE 2005 >> IMDB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE 2005 >> IMDB

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE 2005 >> IMDB
    Sendt: 28-September-2005 kl. 12:54

Hejsa.....

Kan nogle af jer MCE brugere, be eller afkræfte, om MCE understøtter brugen af IMDB data ved installation?

Om IMDB:

IMDB er nettets største film database, som man kan benytte som en almindelig opslagsside. Men IMDB har også muligheden for at kunne downlaade filmdata automatisk, via et lille program.
Programmet kan "kende" stort set alle formater DVD. AVI. DIVX. MPEG 1-2-4 osv.
Ved et tryk, kommer der så cover og alt det man ellers kan læse på en almindelig DVD skive frem på skærmen.

Media Portal har dette lille program intigreret ved installation...... Det fungere rigtig godt og jeg vil have svært ved at være det foruden, hvis jeg endelig skulle bide i det sure æble og gå over til MCE.

Mvh.

Redigeret af Kolvig
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 13:02

Kolvig: Media Center har intet at gøre med IMDB.

Hvad er det præcist du leder efter? Jeg laver selv et add-in til Media Center kaldet "My Movies"  - det kunne godt være præcist det du spørger efter.

http://www.mymovies.name (Jeg håber referencen er ok, alternativt var der nok en anden end mig der lavede den)

Mvh

Brian

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 13:37

Hej binnerup....

Når man har installeret Media Portal og konfigureret, hvor man har sine film. Så bliver disse film selvfølgelig listet i Media Portal. Når man så sidder og kigger på listen over sine film, hedder mange af filmene ikke sit fulde navn - det kan være forkortelser, eller det kunne bare være en film, man ikke lige ved hvad er for noget.
I Media Portal, har du så muligheden for at downloade informationer omkring filmen, eller du kan vælge at downloade informationer for alle film der ligger i mappen......

Jeg er faktisk lige ved at tro at det er MyMovies programmet hedder, hvis man køber det ved IMDB.

Men det har MCE åbenbart ikke tilgængeligt umiddelbart?

Mvh.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 13:44

Kolvig: Jeg tror det er lidt det samme på en anden måde.

Jeg kender ikke Media Portal's måde at gøre det på - "My Movies" er baseret på at man enten søger efter og tilføjer sine film manuelt, eller importerer en folder.

Den kobler sig så på IMDB/Amazon og henter informationer om filmene, og så er de tilgængelige i Media Center.

Og så er der en masse ting som filtre, dvd kopiering, parental controls osv. osv. med også..

Prøv at kigge på link'et. Meedio, Media Portal og hvad der ellers er har alle en eller anden form for film indexeringsfunktion, som fungerer forskelligt alt efter hvad man har med at gøre.

Mvh

Brian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu