recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - min første HTPC :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmin første HTPC :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cykelskur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: min første HTPC :)
    Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 19:06

Hejsa allesammen...

Jeg vil i gang med at bygge min første HTPC, og har følgende hardware til rådighed (gammel hardware der er blevet til overs i tidens løb )

Bundkort: MSI 648 Max (SIS 648 chipset)
CPU: Celeron 2.4 Ghz http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17278
Grafikkort: Gigabyte Radeon 9200SE med 128Mb RAM, har dog også et Geforce FX5200 til at ligge, men ved ikke lige hvilket er bedste i denne sammenhæng?
Drev: LiteOn DVD SOHO xxxx, senere et NEC 3520A.
RAM: lige nu bruger jeg én blok fra mit 2x512 Corsair Dual Channel kit, DDR400, men senere regner jeg med at købe en stang Kingston ValueRAM, også 512Mb.

Det hele skal styres af Windows Media Center Edition 2005. enten på engelsk eller dansk, kommer an på hvad der er billigst

Har pt. ingen TV-kort, men regner enten med et Hauppauge 150MCE eller ATI RAGE THEATER 550 PRO. kan jeg bruge 2 kort eller skal jeg have et 500MCE for at have 2 tunere?

Er på SU så tingene må købes lidt ad gangen,

Har bygget det hele ind i et gammelt midi tower kabinet, men regner med at købe et CoolerMaster Cavalier 2 senere...

Ved det godt det er lidt på slum jeg har lavet det hele, men hvis i skal bruge flere informationer eller har forslag osv, så er i mere end velkomne til at skrive

Glæder mig til at høre jeres meninger. og tak på forhånd

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Cykelskur Cykelskur skrev:

Har pt. ingen TV-kort, men regner enten med et Hauppauge 150MCE eller ATI RAGE THEATER 550 PRO. kan jeg bruge 2 kort eller skal jeg have et 500MCE for at have 2 tunere?

Du kan gøre begge dele - du kan godt have 2 tunere sammen med MCE (tror vist også man kan have 4 kort - så skal der vist laves et hack i MCE for at få det til at virke)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu