recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Generelle spoergsmaal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGenerelle spoergsmaal.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2005
Sted: Singapore
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Generelle spoergsmaal.
    Sendt: 27-Juli-2005 kl. 02:46

Lige et par spoergsmaal til de erfarne:

1)

Saavidt jeg forstod fra microsofts hjemmeside ang MCE2005 kan man ikke redigere optagelser optaget vha dette program, da de bruger deres eget videoformat. Er det korrekt?

Hvordan fjerner i saa reklamer m.m?

2)

Forudsat at jeg har 2 tunerkort i min HTPC kan jeg saa optage et program fra fjernsynet samtidig med at jeg f.eks hoerer radio?

3)

Hvis jeg gerne vil beholde mine hoejtalere (ikke aktive) skal jeg saa ogsaa beholde forstaerkeren. Kan man faa et lydkort som kan klare alm hoejtalere?

Paa nuvaerende tidspunkt har jeg lyd forbundet fra min DVD til Fjernsynet via AV kabler (de roed/hvide) og fra DVD til forstaerker via Optisk kabel. Kan jeg stadig begge dele med en HTPC?

4)

M.H.T MCE2005. Jeg gaar ud fra at den finder de kanaler der er tilgaengelige (ligesom fjernsynet ville goere), men kan den finde internet kanaler? Her taenker jeg b.la paa TV2sputnik.., Det jeg haaber var at MCE kunne laegge kanalen samme sted som de alm kanaler ligger.

Haaber der er nogen som kan hjaelpe. Der kommer sikkert flere spoergsmaal i den kommende tid.

/Jimmy

Redigeret af Singa
Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2005 kl. 06:48

Er der slet ikke nogen som kan hjaelpe, eller er alle paa ferie??

Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2005 kl. 12:16

Hjaelp, hjaelp, hjaelp. Jeg vil saa gerne igang med projektet, men vil gerne have ovenstaaende forklaret inden, jeg bruger for mange penge.

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 20:42

1) Kender jeg ikke noget til.

2). Jep - det skulle der ikke være noget problem i

3).Tror jeg ikke man kan - du skal nok beholde en eller anden form for forstærker. Der skal bare være de samme udgange på dit lydkort så kan det vel godt lade sig gøre...

4) Ved ikke - men mon ikke at diverse internet-tv-kanaler har lagt sig ind som reklame i MCE...

Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2005 kl. 04:53

Tak for det, Jeg kan godt se at mit store problem er lydkort. Jeg tror bare at jeg starter med at bruge et onboard saa kan jeg jo altid opgradere.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2005 kl. 17:16

1)

Ja, det er jo sørgeligt! Men med programmet Womble kan det nemt gøres uden foringelse i kval - http://www.womble.com/

2)

Jeps

3)

Oprindeligt skrevet af Singa Singa skrev:

Hvis jeg gerne vil beholde mine hoejtalere (ikke aktive) skal jeg saa ogsaa beholde forstaerkeren. Kan man faa et lydkort som kan klare alm hoejtalere?

Lydkort: Ikke mig bekendt - men der findes kort der kan sættes i computeren som har forstærker, men som skal have lydsignalet fra lydkortet. Der bliver bare lavet et loop bagpå computeren. Jeg har ikke lige navnet på dem - men jeg har set billeder af sådanne kort.
En anden løsning, og måske lidt hjemmebikset, er, at købe en forstærker beregnet til biler. Den kører jo også tolv volt og kan uden problemer tilsluttes computerens strømforsyning. MEN overvej det lige inden - for der skal altså være en hel del watt tilrådighed på strømforsyningen - så det er ikke bare lige. Men du kan jo alternativt måle hvor mange watt din forstærker æder når du spiller musik og se om der er nok watt tilovers på computerstrømforsyningen til at drive det. Men så får du en forstærker liggen og flyde bag computeren (eller løst i bunden) - og det spiller måske ikke helt.

Redigeret af dkoclni
Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2005 kl. 05:11

OK, lyder godt.

Mht lydkort tror jeg at jeg maa vente til jeg finder nogle paene aktive hoejtalere.

Tak for hjaelpen.

/Jimmy

Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2004
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2005 kl. 10:27

Podspeakers lancerer en subwoofer med indbygget forstærker i løbet af efteråret.

Jeg har ingen billeder på denne endnu, og det eneste data jeg har er disse:

"Featuring; 2 x 50 watts with only 0.1% distortion and 2 x 90 watts with only 0.2% distortion makes it rather revolutionary."

Venter personligt på den, og så suppleret med 2 micropods SE, så er jeg kørende :)

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2005 kl. 15:01
Mht. forstærker delen - så prøv at tjekke Zitechs nye Media Center (kommer 2. september - men kan allerede ses i deres katalog). To af deres tre nye modeller har indbygget forstærker (5x75w). Så der kan måske hentes lidt inspiration når de kommer på gaden - med mindre det hele er custom bygget til deres maskiner selvfølgelig.
Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2005 kl. 06:33

Har lige vaeret paa Zitech's side, og det ser ud til at de har loest mit problem.

Som du skriver skal jeg saa bare til at finde ud af hvad det er for en forstaerker de har indbygget.

Tak for det

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu