recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til multimedia og zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til multimedia og zaptor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Catfelix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til multimedia og zaptor
    Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 21:15
Hej
Jeg  er total newbie inden for multimedi center så bær over med mig hvis jeg spørger dumt.

Mit udstyr er følgende:

Acer Aspire Idea 510 m/Vista Home
Sony KDL 46W2000
Yamaha YSP-1100
Motorola (Zaptor). Stor pakke samt digital spejl og HD programmer.

Jeg vil gerne kunne høre musik, se foto, se film fra mit videokamera og se tv/optage tv. Og i HD kvalitet.

Hvordan pokker forbinder man det hele(der er en fandens masse ledninger).

Antenne
Lige nu har jeg forbundet mit antennestik (fra væggen) med min acer (Indgående) og udgående med zaptor. Fra zaptor går der så en ledning op til mit TV.

HDMI
Fra min Acer går der et HDMI kabel op til mit TV.
Det gør der også fra min Zaptor.

Lyd
Fra min zaptor går der et optisk kabel op til Yamaha
Fra min Acer går der et orange stik op til min Yamaha.

Måske har jeg ikke beskrevet det ordentlig men så må i lige forlange yderligere oplysninger.

Er det forbundet rigtigt?
Hvis ikke hvilke ledninger skal der så bruges. Da der er mange ledninger med og også nogle jeg ikke har set før, må du gerne beskrive hvilke ledninger jeg så skal benytte.

Hvad jeg kan:
Jeg kan selvfølgelig se og høre tv med min zaptor. Både digital spejl og HD kanaler.

Jeg kan også bruge min Acer på mit TV
Jeg har kæmpet en kamp med Microsoft MultimedieCenter. Men kvaliteten var ikke i orden og ingen HD kanaler.

Jeg har så kastet mig over MediaPortal. Men kan ikke få nogle kanaler vist??? Er der et link til en guide for at opsætte TV server configuration.
Hvad er EPG og hvordan bruges det?

Jeg vil være meget taknemlig for hjælp til at få mit multimedie center til at køre.

På forhånd tak

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu