recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony Vaio XL1 Digital Living System
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony Vaio XL1 Digital Living System

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony Vaio XL1 Digital Living System
    Sendt: 29-November-2005 kl. 01:46

Så er Sony ude med deres første Media Center 2005 udstyr....

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1883714,00.asp

Omend jeg ikke kunne tænke mig at bruge så mange penge lige netop på denne model, ser jeg frem til at de (Sony) laver en anden med Intels VIIV chip i (som kommer om nogle få måneder). Det viser også bare at vinden peger i en mere HTPC retning istedet for HD recordere, som jeg ikke rigtig kan se ideen med (i hvertfald ikke med de dyre modeller).

Jeg tror vi vil se i 2006 at mere professionelle (sorry Zitech ;-) mærker bruger krudt på HTPC markedet... senest læste jeg i et dansk IT magasin (tror det var ComON online), at selv B&O ligger i forhandlinger om at få kildekode til MS MCE 2005, så de kunne lave en skræddersyet HTPC løsning.

Som jeg ser det er der helt klare fordele ved at have en sådan HTPC. Først og fremmest er det jo en PC (med en modificeret Windows XP), den er nemt at skifte dele ud på (f.eks. at isætte et BluRay drev når de kommer til næste år - eller HD DVD hvis man tror på dette format), en større harddisk m.m.

Sonyen skulle være den første PC/HTPC der udelukkende kommer med et HDMI stik, og dog et hav af andre tilslutningsmuligheder (SVHS, komposit, digital lyd m.m.).

Personligt venter jeg som sagt til Intel VIIV chippen bliver lanceret. Enten laver jeg så selv min HTPC, eller hvis Sony kommer med en der økonomisk er til at købe, vil jeg sikkert gøre det ;-)... 

Måske er den berømte sammensmeltning af IT, Hifi, TV ikke så langt væk, som den anerkendte danske IT-skribent Ole Grünbaum proklameret i en ellers glimrende bog for nogle få år siden. Alle i min egen andelsboligforening, har koblet deres TV til en PC (stat/bærbar), når de skal se film eller høre musik - takket være lidt hjælp fra mig af... men der kan godt gå et par år før det bliver rigtig mainstream.

Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu