recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombyg af Aldi PC til Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmbyg af Aldi PC til Mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Joe_Black Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2005
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: Ombyg af Aldi PC til Mediacenter
    Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 15:12

Jeg er lige faldet ind i denne verden, og må sige at det lyder interessant.

Jeg har en Aldi PC fra 2004 som jeg vil bruge til opgaven, den kan bruges som mediacenter som den er, softwaren er bare skod.

Den har et tv kort fra phillips der hedder:

TV-Tuner Philips 7134-Chipset:
PC-Combo Modem/TV-Tuner CTX908, TV-Tuner CTX910

Er der nogen der har prøvet at instalerer MCE på sådan en maskine?

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 09:11

Har TV-tunerkortet hardware- eller software MPEG-2 encoder? Hvis det ikke har hardware MPEG-2 encoder så kan det ikke bruges sammen me MCE. Kortet skal være på Microsofts liste over godkendte tv-tunerkort, elers bliver du nok nødt til at købe et nyt tunerkort. Men for at udnytte MCE ordentlig bør du have to ens tunere, enten på to kort eller ét dobbeltunerkort.

Det er heller ikke alle grafikkort der virker sammen med MCE, det kræver specialle drivere. Hvilket grafikkort har du?

Her er en liste over godkendte tunere og grafikkort: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx

Der er dog nogle ældre grafikkort der ikke er på listen som kan bruges.

Men du bør nævne hele din harwarekonfiguration, hvis folk skal hjælpe dig. Hvilket bundkort, processor, RAM, harddisk osv.?

Redigeret af HTPC
Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 23:46

Lyder som om det er en Medion 8083 maskine. Jeg er selv igang med at installere MCE på den. Du kan ikke bruge TV-tuneren, men bør anskaffe en jf. listen i forrige post.

Jeg er stødt ind i et problem med Standby på maskinen. Den går fint i standby (rart, så den ikke er tændt hele tiden) men crasher når den vækkes. Jeg er efter omfattende undersøgelser nået frem til, at problemet ligger i motherboardet - og desværre sandsynligvis i den nyeste BIOS ver. 1.0D, som ligger på Medions hjemmeside, som jeg installerede, før jeg gik igang. Desværre ligger de tidligere versioner af BIOS ikke på deres site, så hvis du endnu ikke har opgraderet BIOS, så undlad at gøre det.

Grafikkortet - hvis det er den omtalte maskine - fungerer fint med MCE. Der ligger MCE drivere på ATI's website.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu