|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg kørte lige forbi Merlin og købte en SLA5520 med den klausul at hvis jeg ikke var tilfreds kunne jeg aflevere den tilbage. Installation gik lige ud af landevejen - imponerende nemt. Jeg må indrømme at der er nogle småting der irriterer mig allerede:
Men nu prøver jeg lige at beholde den i en uges tid for at se om jeg vænner mig til det - ellers ryger den tilbage!
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Hæ - håber du bli'r tilfreds! Ellers må du se, hvad man får for 2500! Ang. NAS: Der kører også en religionskrig på det område mellem forskellige sekter! Buffalo Link Station er en af konkurrenterne til Maxtor (som for nylig blev opkøbt af en anden gigant, Seagate). Når jeg bare er blevet glad for Maxtor, er det pga. brugervenligheden - og dimmeren har da også nappet bunker af priser de seneste par år. Nu du har fået SLA5520 indendøre melder næste religionskrig sig - valg af mediaserver. Den medfølgende Philips Media Server er lidt udskældt - kongen pt. lader til at være Twonky, som for bare 100 kr. kan downloades fra www.twonkymedia.de. På Twonkys site finder du i øvrigt et super bruger-forum, herunder et for Philips devices (inkl. 5520) og et for NAS (som Twonky også er udviklet til). Happy streaming! Kristian |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Hov, glemte lige at nævne at en alm. ekstern harddisk IKKE er en NAS - jf. kim.t. Netværks-lageret koster dog bare et par hundrede kroner ekstra, så... Synology skulle kræve en del mere teknisk snilde end Maxtor... Maxtor Shared Storage Drive Plus har indbygget medieserver, så det er ren plug and play. (Men Kasper, som også skriver her og på "tilstødende" sites, sværger til Twonky i MSS+-versionen! Det er jeg ikke nået til - jeg har kun brugt Twonky, da jeg streamede fra pc'en, og det funkede perfekt). www.streamiumcafe.com er også et godt site med masser af brugererfaringer. Kristian |
|
![]() |
|
PioKRU ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Der er mange løsninger, kommer lidt an på om man er indstillet på at selv "pille" ved stumperne men mit setup i dag er : MP3 + Internet Radio Video + mp3 + billeder + internet m.m Alt trådløst koblet sammen. Ingen PC tændt og de 2 Linuxbokse kan nok klares af 1 box men når man gerne vil lege lidt med forskellige Linux applikationer er det jo rart med 2 bokse. http://linkstationwiki.net/forum |
|
![]() |
|
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
Kan den ikke køre internet radio og NAS harddiske uden at have PCn tændt? Jeg såg på den i Merlin og førsæljaren sagde at PCn skal vare tændt? Leif |
|
![]() |
|
![]() |
Til LGR01: Merlin-sælgeren aner tydeligvis ikke, hvad han taler om. PC'en skal ikke være tændt for at høre internetradio. Og ang. streaming af lagrede musikfiler kan en NAS klare det job, så man heller ikke i det tilfælde behøver at tænde pc'en. Kristian |
|
![]() |
|
Zeuss ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Hej, Jeg vil lige tilføje lidt ubrugeligt info - rent blær Men jeg købte altså en Squeezebox 3 i juni og har ikke været skuffet et sekund siden. Det bedste af det hele er at den har en ganske høj WAF. Hvis i har specifikke spm. vil jeg gerne prøve at svare, men lad det være sagt med det samme - jeg er ikke tilnærmelsesvist kommet rundt i alle kroge af hvad man kan med den lille fyr. (jeg har både et arbejde og en familie Open source betyder at man kan få den til at gøre ... en del. Z. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg afleverede min Phillips SLA5520 tilbage idag. Den levede kort sagt ikke op til mine forventninger. Jeg har istedet bestilt sqeezeboxen som jeg får senere på ugen Er overbevist om den har de sidste detaljer der gør den til et gennemført produkt! |
|
![]() |
|
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
troelsit: Virker SLA5520 godt nok med internet radio? Jeg vil bruge en til at høre radio uden at have PCn tændt. Der skal vare mulighed at selv finde stationer da jeg vil høre brasiliansk og finsk radio. Sqeezebox er måske lidt for dyr kun til dette brug. Leif |
|
![]() |
|
![]() |
Min computer er altid tændt, så jeg prøvede fatisk ikke at afvikle radio uden den var tændt... Men du kan finde et utal af stationer - sikkert også brazilianske/finske |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |