|
|
Besvar ![]() |
Side <1 91011 |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
|
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Hej Thorvald,
Sikke mange steder du kan spørge om det samme (måtte du bare have et svar her og nu?)
Den tidligere modelserie af Sony optagerne (HX900/1000) opførte sig nok mest identisk til JVC optagerne. Dvs. der redigeres meget præcist på billed (frame) niveau. Når optagelsen overføres til DVD kan enten hurtig-kopieres, hvor redigerings-punktet bliver unøjagtigt på op til 12 billeder (længden af en GOP - Group of Pictures), eller 2-pass indkodes (real-time kopieres) hvor nøjagtigheden bevares.
Jeg er ikke i tvivl om, at redigerings-nøjagtigheden er bevaret ved real-time overførsler, men om Sony har valgt at følge Pioneer's tidligere teknik (som på x20 optagerne) med at indføre 'Seek' for at få nøjagtighed med i hurtig overførsler (mod til gengæld en lille pause under afspilningen) er tvivlsomt.
Lad os høre fra nogle Sony x10 ejere - bliver klippenøjagtigheden nu bevaret når der overføres til DVD
/Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
![]() |
|
hej, Har også lige fået mig en HX710, men der er visse ting jeg ikke er helt tilfreds med - f.eks. 1) er ca 20-30 sek. om at loade en DVD disk. (Min 6 år gamle Sony afspiller er kun ca 5-10 sek om at loade en DVD) 2) Kapittelskift (både alm. DVD og HDD ) er forholdsvis langsom 3) Optagelse fra TDC KabelTV's Selector (RGB) bliver ofte stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive. Heller ikke en DVD-RW i VR mode som der står i manualen. Kun hvis jeg slukker/tænder Selector kan jeg optage normalt igen, men det virker som om at HX710 misfortolker nogle signaler fra Selectoren. Har HX900 også denne 'copy-protection' indbygget? Har I andre mon samme erfaringer ? /filmfreak |
||
![]() |
||
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Ovenstående indlæg er meget relevant, specielt eftersom jeg bstilte en HX 910 i går og skal bruge den med Selector. Nogle andre har kender problematikken?
VH Claus |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
|
Ja... Ja, jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle spørge om det, det ene eller det andet sted. Men ja, jeg synes spørgsmålet er enddog meget interessant. Fordi JVC hidtil har været de eneste, der har kunnet lave disse ting ordentligt - Dvs. freezeless redigering til DVD og framepræcis redigering. Disse ting har været årsag til, at jeg holder fast ved JVC. Nu begynder det så at lyde til, at Sony måske også kan. Og efterhånden vil det jo nok gå sådan, at teknikken udvikler sig således at alle mærker kan lave freezeless og frame præcis redigering til DVD - selv ved anvendelse af high-speed kopiering. Så vil det ikke være sådanne ting, de forskellige mærker kan konkurrere på - men andre ting som harddisk størrelse, optagelse af JPEG, MP3, CD-musik osv. på HDD, internet forbindelse, HDMI, brugerinterface osv. osv. - som bliver konkurrence parameter. |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Petlinds ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2005 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
|
Hvilken type Selector har du ? Kan jo håbe på at det ikke er dem alle der problemet |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Hej Thorvald,
Sony har hele tiden kunne lave freezeless og frame-accurate redigering - akkurat som JVC. Eneste forskel er, at på Sony (HX900/1000) kan brugeren 'vælge' at frame accurate skal nedprioriteres i forhold til høj hastighed på overførslen (overgangen bliver dog stadig freezeles på det færdige resultat). Muligvis MichaelS' anmeldelse er årsag til forvirringen (han havde vist problemer med at billed-nøjagtigheden nogle gange glippede), det har jeg dog selv aldrig haft problemer med (og jeg har lavet rigtig mange overførsler af redigerede optagelser på min HX900). Pioneer er stadig eneste som tilbyder frame accurate nøjagtighed selv ved høj-hastigheds overførsler (men prisen er, at der kan opleves en lille pause ved klippestedet - alt afhængig af afspilleren).
Tjaee... måske (der skal endog en meget kraftig processor til at lave ordentlig MPEG2 indkodning i 50x hastighed) - men andre teknikker er nu set i PC programmer, som f.eks. TMPGEnc MPEG Editor der blot forkorter GOP'en og ænder et par headers i den klippede strøm. Det kunne være en løsning at bruge TMPGEnc's Smart Rendering teknik til at få meget høj hastighed ved overførsel af redigerede optagelser mens billed nøjagtigeden og flydende afspilning bevares (lytter i Sony, JVC og andre? Noget af det interessante på de ny Sony modeller er iøvrigt Playlist faciliteten på HDD optagelser (en facilitet som JVC hele tiden har haft). Håber at en bruger kan få beskrevet oplevelserne med overførsel af redigerede optagelser med playlist (frame accurate/freezeless). /Lars Redigeret af laursen |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
![]() |
|
Det er den helt gamle model (sagem). Det er iøvrigt uafhængig af hvilken kanal (digital) den står på. Når først den (Selector eller HX710 ??) er gået i 'COPY-protektion mode', gælder det alle kanaler. Kun hvis jeg optager via antenne-indgangen bliver der ikke sat 'COPY-ONCE' på! Den eneste måde jeg kan få det fjernet på er at genstarte Selector. (Selectorens TV-udgang (RGB) er sluttet L3 indgangen på HX710 som er sat til RGB/Video.) Det er som om at 'problemet' først opstår efter et stykke tid, hvor Selectoren har været tændt - måske efter 1-2 timer ???? Skal teste noget mere. Men det er møg irriterende da man normalt først opdager det efter optagelsen og så er det jo for sent
|
||
![]() |
||
norbert ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
|
Jeg har haft de samme problemer med den gamle dekoder som du har. Men kun hvis jeg var på DR1 og DR2 på 4:3-kanalerne. Så låste den fast på alle kanalerne. Og jeg måtte som dig slukke dekoderen og holde mig fra de to kanaler. Men med den nye dekoder har jeg ikke haft de problemer. Og så har problemerne kun været på min harddiskrecorder, ikke på min DVD-recorder.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 91011 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |