recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber/tilgin router - en gennemgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber/tilgin router - en gennemgang

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:54
Hej Ozzy

Nu er Sonos købt fordi det er trådløst, så den feature vil jeg gerne benytte, også fremover.
Sonos har INGEN problemer med uPnP når jeg tilslutter den gl. linksys router.
Fatter ikke hvorfor der skal laves port forwarding når hele traffiken kun foregår på LAN !!!!! og ikke WAN.

Vh Mads
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Mds Mds skrev:

Hej Ozzy

Nu er Sonos købt fordi det er trådløst, så den feature vil jeg gerne benytte, også fremover.
Sonos har INGEN problemer med uPnP når jeg tilslutter den gl. linksys router.
Fatter ikke hvorfor der skal laves port forwarding når hele traffiken kun foregår på LAN !!!!! og ikke WAN.

Vh Mads

Hej Mads,

Yes er skam godt klar over at det er købt for at du kan benytte denne funktion :) Og det er jo heller ikke et problem i dit Sonos anlæg, men der i mod en bug i tilgin softwaren.
Du skal jo heller ikke lave port forwarding på nogen plan, men upnp laver nogle port forwardinger som man blot ikke kan se for at skabe hul i mellem til hinanden, også selv om det er via lan.

Men mon ikke at Tilgin kommer med en fix for dette problem, vil jeg da gå ud fra at de gør :)

Redigeret af Ozzy - 15-Juni-2010 kl. 21:57
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 07:39
Tilgin routeren har et punkt under wireless configuration,der hedder "user isolation". Jeg gætter på det er markeret. Det forhindrer trådløse enheder i at snakke med andre enheder på netværket. 
Når man snakker sammen på lan'et er der ikke noget der hedder port forwarding. Alt bliver sendt rundt.
/PF
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu