|
Forstærker Triax IFA 384 til Norlys (antenne) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Axel Christophersen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2025 Sted: Vestjylland Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-April-2025 kl. 12:49 |
Hej
Har frysning på tv af og til. Overvejer at købe ny forstærker. Er Triax IFA 384 et bud på en løsning. Og kan den fungere på et loft med tilhørende svingende temperaturer? Antennen er placeret samme sted, og jeg vil lave stjerne løsning fra forstærkeren har 4 tv.
Redigeret af Axel Christophersen - 16-April-2025 kl. 12:53 |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 397 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den vil være et udmærket bud på en antenneforstærker.
Driftstemperatur område er -10 til 40°C
|
|
![]() |
|
Axel Christophersen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2025 Sted: Vestjylland Status: Offline Point: 6 |
Tak
Er usikker på om hvad den siger til et uopvarmet område... Og det omskiftelige miljø fra meget varmt til vel tæt på frost.
|
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 397 |
Den kan bruges i omgivelsestemperaturer der svinger i mellem -10 til 40°C så du skal bare vurdere om temperaturer kommer uden for det område og hvis så hvor tit
|
|
![]() |
|
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 654 |
Vi har sådan en eller lignende på vores voret loft og den virker stadig efter 8 år
|
|
![]() |
|
Tak.. så bliver det en stjerne model for montering .
|
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 24 |
Er du sikker på det er dit udstyr der er problemet? Er det noget der først er kommet den sidste måneds tid eller halvanden, og sker det også på gratis kanaler som feks DRs kanaler?
Jeg og flere andre, åbenbart ikke alle, oplever udfald i små stimer lige efter hinanden og så efterfølgene med mellemrum mellem alt fra ca 15 minutter til et par timer hver dag døgnet rundt den sidste måned mindst, på betalingskanalerne, og for mit vedkommende kommer det på alle mine kort på præcis samme tidspunkt på forskellige adresser og med et perfekt antennesignal, så det tydeligvis intet har med mine antenneforhold at gøre. Norlys aner ikke hvad det kan skyldes men jeg venter på at modtage et nyt kort for at se om det vil løse problemet, selvom det virker meget mystisk. Men ville bare lige gøre dig opmærksom inden du går ud og køber udstyr til dit antennesignal til måske ingen nytte hvis det kan være samme problem som vi er flere der oplever.
Redigeret af kwh73 - 19-April-2025 kl. 05:50 |
|
![]() |
|
Hej
Jo det passer meget godt med din beskrivelse synes dog det har varet længere. Har det i hvertfald på 2 af mine tv. Det virker som om at TVet får for meget eller lidt signal i en periode. Og ja når TVet tjekker signalstyrken/ kvalitet så er jeg næsten på max. Tænkte at en ny forstærker kunne forbedre signalet uanset fejlkilder. Redigeret af Axel Christophersen - 19-April-2025 kl. 06:16 |
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 24 |
Hvis det er det samme, så tror jeg ikke det kommer til at hjælpe noget. Jeg har udendørs antenne med 100 procent signalstyrke og 100 procent signalkvalitet altid, og signalet dropper heller ikke når udfaldene kommer og det er testet på 3 forskellige kort på 3 forskellige adresser som vel også går på 3 forskellige master og det sker præcist samtidig og ingen problemer med gratis kanaler. Du skulle kunne finde din antennes signalstyrke inde i tvets menu.
Men hvis du også oplever udfald på feks DRs kanaler, så er det nok dit antennesignal og ikke samme problem som jeg oplever. Jeg mener Norlys selv skriver at hvis man bare har signalstyrke på 70 procent eller mere, burde det være helt fint. Ham jeg endelig snakkede med i teknikken efter at have skændes med deres kundeservice i en lille måned på mail, han var på bar bund, men da mine kort også efterhånden var 9 år gamle, kunne det være de ikke opdaterede længere som de måske burde, og hvis nye kort ikke hjælper, så var de på dybt vand som han beskrev det. Det lyder nu meget underligt hvis alle mine kort og vise andres pludselig på samme tidspunkt skulle være blevet for gamle til at opdatere uden den tekniske afdeling derinde ikke ville kende til det. Men da nogle andre har været på banen og sige at de ikke oplever problemet, så er det åbenbart langt fra alle der oplever det, så alt i alt er det meget mærkeligt. Mine udfald kommer 3-5 af gangen lige efter hinanden indenfor 20 sekunder ca. De fleste hvor billedet lige fryser kort, men også et hvor skærmen bliver helt sort i et par sekunder og det ligesom trigger tv'ets menu til at komme frem og vise hvilket program der er på kanalen, men det er måske forskelligt fra tv til tv om menuen ligefrem bliver triggered Redigeret af kwh73 - 19-April-2025 kl. 06:24 |
|
![]() |
|
Prøver om gratis kanalerne gør det også... Jeg har 100/98 jfr. TVet.
Men måske det ikke er tv signalet. Jeg har en 5g mast inden for en km. Måske den laver ravage....
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5039 |
Måske hjælper det med et filter mod 4 og 5 G signaler.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |