recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD Projekt: Bedst og billigst!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD Projekt: Bedst og billigst!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eggz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD Projekt: Bedst og billigst!
    Sendt: 06-November-2009 kl. 23:10
Jeg gik i gang med et lille projekt. Jeg ville skifte mit gamle 18" CRT Daewoo TV med et nyt LCD med følgende mål: betale mindst muligt, og samtidig få bedst muligt lyd og billedeWink. Det lyder som en selvmodsigelse, men efter en del research fandt jeg ud af:
- Det skulle være 32" (denne størrelsen er i øvrigt højest produktionsvolumen, så priserne er ekstra presset). Det passer også til en seer afstand på ca. 2-2.5m.
- Med denne størrelse, er det ikke behov for full HD (læs andre steder på sitet)
- Behov for HDMI indgang - Der er stor forskel på scart og HDMI.
- Jeg har Fiber TV (via FastTV)

Hvis nogen er interesseret, så blev min konklusion:
- nyt LG TV 32LH2000 ca kr. 3000. Firmware downgrade+upgrade, så jeg fik USB funktionalitet (default ikke tilgængeligt). Modellen er '09 årgang, og har fået gode reviews på kvalitet/pris, har mange tilkoblinger, samt flot design (subjektivt). 
- Jeg bestilte en ny Set-top boks (Motorola 1920), og billigste HDMI kabel, med kortest mulig længde (0.6m).
- Lyd er aldrig optimalt på rimelige TV'er, så der kører jeg primært via stereo (fra scart)
- Ingen problemer med lyd-billede synk problemer
- Vigtig at følge kalibreringsproceduren for indstilling af billede. Fabrikindstillingerne var direkte dårlige.
- Med DR HD står billedet rigtig godt. SD også ok.

Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:55
..hej hvordan fik du USB aktiveret i dit TV..
Hvor finder jeg firmware to downgrade and upgrade?
Mvh
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 09:32
Tongue ...Jeg fandt ud af det... USB virker nu..
Mvh
IT-supporter
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
eggz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 13:58
Hejsa, jeg kom til at skrive, at DR HD fungerede helt fint. Det fandt jeg så ud af, at det ikke gjorde. Billedet hakket (stoppet op) flere gange i minuttet. Min kone (WifeAcceptanceFactor) gad ikke se på det, og det kunne jeg godt forstå. Jeg vidste ikke hvad det skyldtes, så jeg både googlet og spurgte rundt, uden at blive klogere. FastTV var hellere ikke til hjælp - der fik jeg overhovedet ikke svar :-( Nuvel, jeg tog gættet på at måske var det båndbredden (tidl. 5Mbit/sek) der skulle øges. Nu har jeg 10Mbit, og det løste problemet! Jeg har ikke kunnet læse mig til hvad minimum anbefalet båndbredde skal være på FT's hjemmeside. Måske er det flere end mig der har haft dette problemet...
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 11:51
..jeg har 22" udgave.. det er OK til prisen.
Det eneste det irriterer mig er den elendige kanalsøgning, både auto og manuelt, og at TV guide viser kun de næste programmer 1 time frem.
Med Pana i stuen og Yousee ingen problem med TV Guide.
Mvh
IT-supporter
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu