recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B655 samsung + DLNA FULLHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB655 samsung + DLNA FULLHD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: B655 samsung + DLNA FULLHD
    Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:00
Har sådan et tv i mit soveværelset, og det fungere fint til at tilgå DLNA netværksitems..

bare en ting der undre mig, har læst meget om at den skulle afspille FULLHD materiale, MKV / H264 og så videre uden issues, den afspiller da også 720p og 1080p klip, men viser dem i et meget lille vindue, og tilpas fylder ikke hele skærmen, samt det ligner dårlig SD .

er der nogen der har en ide om hvad der er galt.

har lige firmware opdateret den, blev en del hurtigere til at tilgå materialet, men stadig som om den omskalere alt til SD.

Kører det gennem windows media player
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:08
Rettelse, jeg har lige prøvet mediaplay med USB stick, funker Perfekt INSTANT start og 720p og 1080p uden den knipser, men burde man ikke kunne det samme over netværket.. som om den transcoder. frygteligt
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 13:40
Dit tv har selvfølgelig de samme begrænsninger for afspilning af HD-materiale over det trådløse netværk, som diverse netværks-medieafspillere har, jvf. at Spawn og Rhsin m.fl fraråder at bruge trådløst netværk til HD-materiale, men istedet bruge kablet netværk. Og i og med at dit TV ikke er forsynet med et R-45 stik, så er det tvunget til at vise billedet i et lille bitte vindue og i SD-kvalitet, men det er da altid noget at der overhovet kommer billede igennem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 18:23
den kører ikke trådløst.. den kører kablet.

derudover har jeg lige leget med en 7070 på en Synology DS409 kører perfekt over trådløst 300mbit (har samme extreme basestation) men igen ligegyldigt kører kablet..

det er åbenbart en begrænsning der ligger i MKV og Windows mediaplayer som DLNA server.

skal bare finde et bedre værktøj at skubbe formatet af, som sagt NAS systemer kan fint skubbe 1080p endag over wifi hvor jeg kører kablet.

åbenbart noget med serveren, hvordan den pusher formaterne, som sagt det upakkede 1080p klip.. no issues kører gnidnigsfrit fra mediaplayer

Redigeret af Rasmusdc - 21-Marts-2010 kl. 18:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:26
lige for god orden skyld, det kører perfekt nu, installerede Wild Media server på min server, så nu er der en film mappe og en transcode mappe.

Film mappen kan jeg se ALT hd igennem som den kan afspille med egne codecs (MKV AC3 and so on)

alt DTS og skumle medier ryger gennem transcode mappen.

No issues, mega simpelt at sætte op, og så har jeg da ikke brug for WDTV.

eneste der sucks er at der ikke er backlight settings i media play.. så man må leve med det brummen der er ved backlight 8

Redigeret af Rasmusdc - 21-Marts-2010 kl. 21:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu