recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 42LF2500 - Skidt eller Køb ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 42LF2500 - Skidt eller Køb ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Hvis du sidder og påstår, at LF2500 billedmæssigt er bedre end X10 eller X20, så er du sku helt galt på den.
jeg tror du skal læse spørgsmålene her igen, istedet for at smide rundt om med smarte kommentar om alternativer, når der tales om en skærm, og intet andet. Spørgsmålet er ikke hvilke alternativer der er. derimod om denne skærm til en god pris er værd at se på. Så er det sikkert ikke nødvendigt at sammenligne en anden skærm som er dyrere når der skrives til en god pris?
til trådstarter,
Er prisen rimlig, så er det et godt valg.. Ser du på ny skærm så er der masser alternativer og i andre prisklasser som her prøves at forklares af andre..spørgsmålet hvad ønsker du selv?
HD-Ready spørgsmålet og USB info'n er vist afklaret nu.

Nu er det ikke forbudt at vejlede folk. Jeg gør kun opmærksom på, at der måske er andre Tv som er bedre, og vil kunne opfylde behovet mere tilfredstillende. Der er vel ikke noget galt i, at åbne lidt op for posen, for det kan jo være trådstarter ikke har den store indsigt i markedet. Det lyder jo desuden til, at han sammenligner skærmene ud fra specs, og det ville da ihvertfald være ærgeligt at købe et Tv ud fra det grundlag, da det på ingen måde giver en reel indsigt i, hvad der er godt eller skidt. Trådstarter har måske endda en højere forventning til Tv'et, end det kan opfylde.

Ved at anbefale noget andet, gives der også en klar indikation af, hvilken holdning jeg har til Tv'et. Ikke, at det er et dårligt Tv, men at der findes andre alternativer, som jeg mener kunne være bedre.

Desuden har jeg som det første, hvis du læser mine indlæg, givet et efter min mening ret fyldestgørende svar på hans tvivlsspørgsmål, men det skal jeg måske også klandres for? Overskriften Skidt eller Køb, lægger efter min overbevisning da også lidt op til diskussion.

Men det er jo tydeligt at se, også i forhold til andre tråde, at man ikke lige skal sige noget ondt om LG, før du farer op. Du siger endvidere i dit tidligere indlæg, at det åbenbart er ubegrundet, at jeg mener et X10 eller X20 er bedreClap

Redigeret af vasif - 27-Marts-2010 kl. 20:03
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 20:55

Hvis du sidder og påstår, at LF2500 billedmæssigt er bedre end X10 eller X20, så er du sku helt galt på den.
jeg tror du skal læse spørgsmålene her igen, istedet for at smide rundt om med smarte kommentar om alternativer, når der tales om en skærm, og intet andet. Spørgsmålet er ikke hvilke alternativer der er. derimod om denne skærm til en god pris er værd at se på. Så er det sikkert ikke nødvendigt at sammenligne en anden skærm som er dyrere når der skrives til en god pris?
til trådstarter,
Er prisen rimlig, så er det et godt valg.. Ser du på ny skærm så er der masser alternativer og i andre prisklasser som her prøves at forklares af andre..spørgsmålet hvad ønsker du selv?
HD-Ready spørgsmålet og USB info'n er vist afklaret nu.

Nu er det ikke forbudt at vejlede folk. Jeg gør kun opmærksom på, at der måske er andre Tv som er bedre, og vil kunne opfylde behovet mere tilfredstillende. Der er vel ikke noget galt i, at åbne lidt op for posen, for det kan jo være trådstarter ikke har den store indsigt i markedet. Det lyder jo desuden til, at han sammenligner skærmene ud fra specs, og det ville da ihvertfald være ærgeligt at købe et Tv ud fra det grundlag, da det på ingen måde giver en reel indsigt i, hvad der er godt eller skidt. Trådstarter har måske endda en højere forventning til Tv'et, end det kan opfylde.

Ved at anbefale noget andet, gives der også en klar indikation af, hvilken holdning jeg har til Tv'et. Ikke, at det er et dårligt Tv, men at der findes andre alternativer, som jeg mener kunne være bedre.

Desuden har jeg som det første, hvis du læser mine indlæg, givet et efter min mening ret fyldestgørende svar på hans tvivlsspørgsmål, men det skal jeg måske også klandres for? Overskriften Skidt eller Køb, lægger efter min overbevisning da også lidt op til diskussion.

Men det er jo tydeligt at se, også i forhold til andre tråde, at man ikke lige skal sige noget ondt om LG, før du farer op. Du siger endvidere i dit tidligere indlæg, at det åbenbart er ubegrundet, at jeg mener et X10 eller X20 er bedreClap

Har du set en X20, eller læst anmeldelse(r) af den, siden du kan udtale dig med så stor en sikkerhed?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 21:30

hvis dette var et bilforum og jeg fik en billig ford tilbudt og spurgte til råds, så var det ikke meget hjælp at en smartass forklarede mig at en Golf GTI ville sikker være meget bedre eller en Mercedes S klasse.. Hvad kan købe bruge sådanne hjælp til.. at spørge i øst og få svar i vest er vist noget du håndterer ret godt, va...Wink

Jeg har set de gamle X10 og den serie, men derfor udelader jeg at svare på dine ledede spørgsmål, da tråden her handler om et LG tv.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:00

For det første, jeg har skam ikke svaret i vest. Jeg har forsøgt at give et fyldestgørende svar på alle de spørgsmål som trådstarter har opstilt, og som omhandlede det pågældende LG Tv. Desuden har jeg igen forsøgt redegjort for problematikken omkring nogle ting, som andre læsere måske kunne have en interesse i at vide, og derfor relevant.

At jeg så anbefaler noget andet, kan trådstarter tage til sig, eller lade være. Jeg gør det for satan for at hjælpe trådstarter og give ham et bedre grundlag og intet andet. I sidste ende er jeg bedøvende ligeglad med hvad han eller andre køber. Hvis trådstarter ikke ønsker anbefalinger fra mig, må han hjertens gerne fortælle mig det, det skal andre ikke blande sig i, men jeg syntes der blev lagt op til det, og det har jeg også forklaret hvorfor, men læse mine indlæg gider du måske ikke.

Desuden er din sammenligning til grin.

Jeg har desuden ikke anbefalet et tv til 15.000 Kr, men f.eks. et X10 eller X20 koster vel ikke så meget mere, men til gengæld får du overall bedre billedkvalitet, og generelt måske en bedre oplevelse. Hvis I så mener LF2500 er bedre, fint med mig, det kan så ikke være mere forkert, men fred være med det, men jeg må have lov at mene noget andet.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:27

For det første, jeg har skam ikke svaret i vest. Jeg har forsøgt at give et fyldestgørende svar på alle de spørgsmål som trådstarter har opstilt, 

Du har forhåbentlig lært noget nu, så du næste holder igen, og sætter dig ind i tingene før du forklarer om andre alternativer og forsår hvad det handler om, og måske også sætter dig ind i tv modellen som du råder om..

Det har du ikke klarlagt, så dine indlæg har for andre bruger kun virket forvirrende og uforstålige især for dem som allerede måske ved vi er i 2010 og at alle skærme nu er mindst HD-ready og at de fleste nyeste modeller kommer i FullHD altså fuld 1920x1080 opløsning, så en søforklaring om hvornår noget er rigtig eller forkert, var uvedkommende og tomt snak. for at proklamere at der egentlig var andet du havde læst om og måske igen stadig ikke selv stiftede bekendtskab med, og igen ikke kender alle fakta om.. det minder lidt om en medarbejder i El-giganten? du arbejder vel ikke hos dem? eller så kan du ihverftfald få et job der.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 23:14

For det første, jeg har skam ikke svaret i vest. Jeg har forsøgt at give et fyldestgørende svar på alle de spørgsmål som trådstarter har opstilt, 

Du har forhåbentlig lært noget nu, så du næste holder igen, og sætter dig ind i tingene før du forklarer om andre alternativer og forsår hvad det handler om, og måske også sætter dig ind i tv modellen som du råder om..

Det har du ikke klarlagt, så dine indlæg har for andre bruger kun virket forvirrende og uforstålige især for dem som allerede måske ved vi er i 2010 og at alle skærme nu er mindst HD-ready og at de fleste nyeste modeller kommer i FullHD altså fuld 1920x1080 opløsning, så en søforklaring om hvornår noget er rigtig eller forkert, var uvedkommende og tomt snak. for at proklamere at der egentlig var andet du havde læst om og måske igen stadig ikke selv stiftede bekendtskab med, og igen ikke kender alle fakta om.. det minder lidt om en medarbejder i El-giganten? du arbejder vel ikke hos dem? eller så kan du ihverftfald få et job der.

Jeg er ikke helt klar over med hvilken påtaget rolle du tillader dig at irettesætte, og tale ned til andre for deres indlæg. Du kan være enig, eller du kan være uenig, og er du uenig, så på en pæn måde forklare andre hvorfor du mener at vedkommende tager fejl.

Logik og kutume for enkelt mandWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 23:24

Jesus Christ, du formår virkelig at twiste. Okay for det første læs mit første indlæg. Jeg skriver, at modellen selvfølgelig som minimum er HD-Ready, og at der er tale om en fejl fra LG. Jeg klarlægger så lidt omkring HD. For det andet skriver Jeg, at jeg ikke kender til nogle skærme, som ikke som minimum er HD-Ready, underforstået, at jeg ved gud godt er klar over vi er i 2010, og hvodan det forholder sig, så forstår ikke din kritik.
Der bliver spurgt til om Tv'et er HD-Ready eller ej, og det er det jeg svarer på. Jeg må åbenbart ikke kritisere LG for at vildlede forbrugerne, og på det skammeligste skide på deres hjemmeside, og deres specs på TV. Det finder jeg bestemt relevant. Jeg må åbenbart heller ikke sige noget ondt om Tv'et, før du kommer efter mig.

I det her tilfælde, viser det sig så efter nærmere research, at Tv'et er FULL-HD, hvilket dog bare ikke fremgår at deres hjemmeside. Fint nok, jeg kan måske researche bedre, men det ændrer ikke på problemstillingen. LG skriver f.eks. ofte 1920*1080P på deres specs, og FULL-HD Kompatibel på deres skærme i butikken, uden Tv'et er FULL-HD. Det kan forvirre og vildlede forbrugeren, og derfor forsøgte jeg at klarlægge overfor dig, at fordi der står 1920*1080, er det ikke nødvendigvis ens betydende med, at Tv'et kan vise et 1080P Signal, eller er FULL-HD. Nu var Tv'et så bare FULL-HD i denne omgang, men det kunne have forholdt sig anderledes i en anden købssitiation. Fair nok Tv'et er FULL-HD, er du så glad? Det har dog altså ikke noget at sige i forhold til, at jeg stadigvæk mener et andet tv f.eks. ville være bedre, medmindre man specifikt har behov for FULL-HD.

Jeg kendte da til en del kunder, og også kollegaer, som tog fejl omkring dette, hvilket fik uheldige konsekvenser med sig, og åbenbart også noget som du selv ikke var helt klar over.

Det næste du skriver fatter jeg intet af. Jeg har som sagt stiftet bekendtskab med LG'S LH-modeller, og det er ikke et butiskbesøg eller lignende, men under hjemlige omgivelser. Specifikationsmæssigt læner LF25 sig meget op af f.eks. LH3000 og LH4000, som du også selv skriver, og vi kan nok blive enige om, at der ikke er meget forskel på de to modelserier, måske er LF25 endda lidt ringere end LH4000, det skriver du selv. X10 har jeg selv, og i en direkte sammenligning med LH-Modellerne, falder den klart ud til X10. Derfor kan jeg da godt konkludere ud fra mine egne erfaringer, at X10, og X20, som minimum er lige så god som X10 (X20 har jeg set), er bedre end det nævnte LG. 

Fordi jeg måske tager lidt fejl af om Tv'et er HD-Ready eller Full-HD, ændrer det stadig intet i det større perspektiv omkring billedkvalitet, og det berettiger dig ikke til at begynde at snakke om alt muligt pis. 

Det er jo lidt den samme problemstilling med den daværende tråd om Pixelpolitikken hos LG, hvor du svingede til højre og venstre omkring LG's ansvar, f.eks. i forbindelse med manglende oplysninger og klarlægning fra producentens side. Hvis vi andre så åbenbart finder noget kritisabelt, så er det dumt, tomt snak, og jeg ved ikke hvad.

Redigeret af vasif - 27-Marts-2010 kl. 23:41
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 00:00

Fordi jeg måske tager lidt fejl af om Tv'et er HD-Ready eller Full-HD, ændrer det stadig intet i det større perspektiv omkring billedkvalitet, og det berettiger dig ikke til at begynde at snakke om alt muligt pis. Det hele er kun noget du selv vil gøre det til, fordi du ikke kan tåle at høre andet.  
Jeg kan stadig ikke se hvordan et svar på "En god pris på 42LF2500" kan blive til,  "køb X10 istedet?" altså ikke dokumenteret og ubegrundet taler uden om sagens kerne og svarer i vest. (fordi du føler du skal sige det) men det er jo igen ikke spørgsmålet. hvor firkantet skal det siges.

Du må jo gerne indrømme du kun kender den halve historie og ikke kan begrunde hvorfor manden skal vælge X10 , hvis prisen på det LG tv er 1500,-  det tror jeg ikke en X10 koster og er prisen så ikke værd at betale for LG skærmen? men igen du kender ikke svaret og alligevel slår du fast at manden skal betale mere for så får han noget mere, og det tror jeg alle ved er rigtig, og igen. hvad har det med emnet her at gøre?
Havde du fået prisen og brugt det sammenlignings grundlag var det begrundet. og heraf kommer min bilmetafor til sin berettigelse.. hvorfor tale Mercedes og andet hurtigere, bedre og dyrere, når det ikke var det som der blev spurgt om..

Det er jo lidt den samme problemstilling med den daværende tråd om Pixelpolitikken hos LG, hvor du svingede til højre og venstre omkring LG's ansvar, f.eks. i forbindelse med manglende oplysninger og klarlægning fra producentens side. Hvis vi andre så åbenbart finder noget kritisabelt, så er det dumt, tomt snak, og jeg ved ikke hvad.
glæder mig du noterede mine "svingninger" , du forstod så bare ikke argumenterne i tråden? for problemet var jo at den danske side ikke havde nogen politik omkring pixel garanti til at starte med og at manualer ikke forklarede det eksisterede og bl.a. svensk lg havde denne info, og så dukkede en officiel udmelding op. så om jeg hoppede til højre og venstre var nok mere hvor meget research der blevet lavet i det emne under hele tråden. Men var det Off-topic og relationer til et bedre køb hos andre med pixelgaranti fra min side?

Nu har vi nok skræmt manden væk fra købet og så slutter emnet, og jeg mener der er givet en del svar på det oprindelige emne, så bør vi holde topic og ikke tale andre skærme når det er en LG skærm som skal købes (til en god! pris vi ikke kender)
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 00:41

Du læser stadigvæk ikke hvad jeg skriver.

"Hvorom alting er, syntes jeg bestemt der er bedre alternativer til dit Tv, Tv som springer langt mere i øjnene, men kender så ikke prisen du skal betale for det."

"Men igen, hvis prisen er rigtig, så er det et helt fornuftigt Tv."

Jeg konkluderer intet. Gør faktisk opmærksom på, at hvis prisen er rigtig, så er der en god grund til at købe det, men det håbede jeg så på, at trådstarter ville fortælle, sådan at man kunne hjælpe ham videre i forløbet, og evt. se på, hvad der kunne svare sig. Hvis man ser i forhold til markedsprisen, så er forskellen jo bestemt ikke stor.

"Værst er når folk forklarer folk at tv't ikke kan bruges, når de slet ikke kender modellen, har set den, eller egentlig bare læst lidt om det.  Det bør man holde sig fra, så siger man nemlig ikke noget dumt, som at Pana eller andre kan være bedre, som er ubegrundet når man ikke kender tv't og  "kun" hører navnet LG eller lign.. i den rigtige prisklasse så er det et godt valg når man skal stille det op imod tilsvarende skærme med samme funktioner hos andre fabrikanter."

Hvad er den rigtige prisklasse? Den kender du jo ikke selv?! Hvad hvis trådstarter har fået den tilbudt til 4500 Kr, er det så stadigvæk den rigtige pris? Du gætter jo selv. Desuden slår du dig løs med alt muligt, som så ikke passer, for jeg har skam et fint kendskab til de modeller der er tale om. Derfor er det ikke ubegrundet, at jeg mener et X10 er bedre, og det ved du vist også godt selv.

Desuden er sagen om LG's Pixel-politik taget op, fordi vi deler samme utilfredshed, bare om to lidt forskellige ting, men problematikken imod LG er jo lidt den samme, og begge er relevante.

Men der er skrevet nok om det nu. Klokken er mange, og lad os ikke begynde at hidse os alt for meget op i det her. Desuden kan jeg se du har en HD-boks til salg, håber da jeg har en mulighed for at byde ind, hvis det nu var:)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:55
For fanden pendec din flueknepper, hold dig dog væk fra tråde hvor du ikke bidrager med noget.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

For fanden pendec din flueknepper, hold dig dog væk fra tråde hvor du ikke bidrager med noget.

Man kan nemt sige: i lige måde.

Hvor er folk gode til at se det forkerte i andres handlinger, men har meget svært ved at kigge indad. Hvad bidrager du til med din kommentar?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu