Jeg er desperat og håber der sidder nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe mig.
Jeg fik i går min første fladskærm ever i fødselsdagsgave. Vi satte straks mit nye tv til, så vi kunne teste om det virkede som det skulle. Da vi tester det skal det siges, at vi befinder os på mine forældres adresse og på deres udbyders netværk, hvis man kan kalde det det. De har YouSee og da tv'et bad om et netværks-ID før den kunne søge, så skrev vi 00150 og den fandt straks en masse digitale kanaler m.m.
Jeg får tv'et med hjem til mig selv og min egen adresse, hvor udbyderen hedder Canal Digital og finde hurtigt ud af, at de skal have et netværks-ID, som hedder 00070. "Det skifter jeg jo bare", tænkte jeg, men hov - nej. Det gør jeg ikke bare. For efter at have kigget alle manualer igennem og skimmet stort set alle Forums på nettet om Philips og fladskærme, så kan jeg simpelthen ikke finde svar på, hvor pokker man går ind og retter på netværks-ID'et! Jeg kan snildt komme ind og rette på symbolrate og netværksfrekvens, men der står intet nogle steder om netværks-ID. Ville ønske jeg kunne starte helt forfra med tv'et, men ak nej. Man kan ikke gå tilbage til fabriksindstillingerne, kun på billede og lyd og det hjælper mig ikke.
Philips LCD TV - Pixel Plus HD 5000 Series - 32PFL5604H/12
Der er de tunere der skal være og det er MPEG 4.
Er der nogen, der kan hjælpe mig inden jeg river håret ud af hovedet på mig selv?? *VRÆL*