|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() Sendt: 01-Maj-2010 kl. 01:08 |
Hej derude
En af mine venner skal have sig et nyt TV. Der var ikke de store krav, og TV'et skulle primært bruges til digitalt kabel-TV og DVD-film. Jeg prøvede at overtale ham til et panasonic TX P37X20, men størrelsen var forkert - det skulle være 32". Jeg kiggede derfor på LCD-skærme i prislejet 2.800-3.500kr, og fandt følgende modeller frem: Samsung LE32B455, 3.000kr Samsung LE32B550, 3.600kr Philips 32PFL5404H, 2.800kr Philips 32PFL5604H, 3.450kr LG 32LH4000, 3.550kr Jeg har selv set et LE32B455, og er lettere skuffet. LE32B550 skulle derimod umiddelbart levere det bedste billede af de ovennævnte synes jeg at have fornemmet på avforums, men kæmper med lidt input-lag, hvilket dog ikke kommer til at genere, da han ikke skal sætte en konsol til. Philips og LG'erne skulle levere et billede der er lidt dårligere end LE32B550, men skulle gøre det godt med et lavt input-lag. Ud fra ovenstående betragtninger var jeg derfor på vej til at foreslå et Samsung LE32B550 (kom dog gerne med inputs hvis andre forslag). Jeg laver lidt research på modellen, og finder ud af at nogen har problemer med helt at finde de danske dvb-c-signaler? Bl.a. her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69814&PN=1&title=samsung-le32b550-og-yousee http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12926&highlight=le32b550 Jeg er selvfølgelig klar over at det ikke er den nordiske B555-model, men den "europæiske" B550-model, men forventede ikke den ganske enkelt ikke ville virke? En af mine venner har en LE32B450, altså også en "EU"-model, og den fungerer, så vidt jeg ved, fint med dvb-c-signalerne? Så mit store spørgsmål er om jeg virkelig skal gå på kompromis med billedkvaliteten, og ikke købe det umiddelbart "bedste" TV til pengene, pga. enkelte skræk-historier? Har det noget på sig, eller findes der folk derude med fuldt ud fungerende LE32B550 der fint finder dvb-c-signaler her i DK? PS. Samsung LE32B555 ligger pt. til 4.400kr, og er derfor langt udenfor budgettet. Redigeret af bjrn_dk - 01-Maj-2010 kl. 01:14 |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
så havde jeg sku købt et 32" 655 til 4499 som er et langt bedre tv. fåes i fona.
|
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
|
![]() |
|
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
Det er rigtig smart, at foreslå et tv til 4499 kr., når trådstarter skriver, at et B555 er langt udenfor budgettet med sin pris på 4400 kr.
![]() |
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
Jeg håber der skal mere til at pisse dig af IRL end der skal herinde, Phdream. :)
|
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Nej som nævnt er det desværre uden for prislejet. Jeg tænker også lidt, at når man kan få et Panasonic TX P37X20 til 4.200kr, som er væsentligt bedre end det samsung LCD-tv, ville jeg også føle mig en smule taget i enden. Så i min termonologi bør man "spare" penge, når man nu får et lidt mindre godt produkt. Og det var også derfor vi fik placeret prislejet som vi nu engang fik. Men tak fordi du gjorde mig opmærksom på at der faktisk kun er 100kr til forskel på LE32B555 og LE32B655, hvis man nu engang skulle komme til at sætte de to modeller op mod hinanden. Det bliver dog nok ikke aktuelt lige i dette tilfælde. Men jeg har desværre ikke rigtigt fundet en løsning på mit problem/spørgsmål endnu, så jeg ville være rigtig taknemmelig, hvis der var nogen som sad inde med et par gode ord om problematikken. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er der også kommet et SAMSUNG LE32C450 i spil til 3.261kr
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-le32c450-5923p.html Det har været umuligt for mig at støve info op om samsungs nye c-modeller, for at kunne placere dem op i mod de gamle b-modeller. Er der nogen som har lidt info på emnet? De er ikke engang at se inde på samsungs egen hjemmeside. Jeg overvejer ellers nu stærkt et 32PFL5604H for at slippe for bøvl med dvb-c tuneren. |
|
|
|
![]() |
|
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
![]() |
Hej
Der er en del tv at vælge i mellem. Hvis du vælger den udenlandske Samsung og der opstår et problem med tvsignalet kan du prøve at vælge Finland som det land den står i. Dog skal du stadig bibeholde det danske menusprog. Da man i Finland ikke bruger koder (kilde: Samsung nordic). Jeg har dog desværre selv oplevet at dette ikke hjælper på alle Samsungs lcd´er hvis man har Stofa.
Håber det kan bruges i valget
Mvh
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |