recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lcd 50 tomer til ca.10-15,000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlcd 50 tomer til ca.10-15,000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Emne: lcd 50 tomer til ca.10-15,000
    Sendt: 18-April-2010 kl. 18:12
Hej jeg skal finde et tv til min svoger og da de har en super lys stue er plasma ik en mulighed. Det skal ha mpeg 4.tuner og så ellers så godt billed som muligt. prisen er 10-15000kr. men gerne billiger.
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 18:30
Mange LCD-Skærme har nu også blanke overflader, og vil have det samme problem. Måske i skulle se på muligheden for at minimere lysindfaldet, for ellers begrænset I jer efterhånden ret meget i forhold til både LCD Og Plasma-Skærme. Kraftig belysning direkte på skærmen vil være et problem for alle skærme, nogle mere end andre, og vil bestemt ikke være optimalt for billedkvaliteten.

Der er dog mange som f.eks. har Plasma-Tv i lyse stuer, som ikke ser ud til at have et stort problem med reflektioner. Det er jo blandt andet lykkedes Panasonic at minimere reflektioner, i deres nye skærme.

Men ummidelbart kunne du holde øje med Sony's EX-serie, som stadigvæk har en forholdsvis mat skærmflade, og desuden virker til at være gode skærme til rimelige penge.

Redigeret af vasif - 18-April-2010 kl. 19:23
Til top
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 19:19
Lyset kommer ik til at ramme direkte på skærmen ville de så ligdeså godt kunne købe plasma
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af sauron sauron skrev:

Lyset kommer ik til at ramme direkte på skærmen ville de så ligdeså godt kunne købe plasma

Jeg ved ikke, om de ligefrem skal købe Plasma, men det lyder da til, at de ikke vil have så store problemer, i forbindelse med en blank skærm, som det ellers lød til at være, om det er LCD eller Plasma.

Men i samme ombæring kan man ikke rigtig komme udenom f.eks. en 50" G20.
Til top
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:30
mange tak for hjælpen Smile
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af sauron sauron skrev:

Det er efter min mening slet ikke lys direkte på skærmen, der normalt er problemet, selv om folk af en eller anden grund fokuserer meget på dette.

Du skal hellere interessere dig for, om lamper og vinduer er placeret, så man vil kunne deres spejlbillede i skærmen, når man sidder og ser TV. Det letteste er måske at hænge et spejl op på væggen, hvor TV'et skal være, og så sætte sig i sofaen og kigge efter vinduer og lamper.

Bemærk, at spejlinger i en eller anden grad generer, uanset om man har blank eller mat skærm. Med blank skærm får man et meget tydeligt spejlbillede på et lille område. Med mat skærm får en svagere spejling, som er tværet ud over et større område. Det er nok en smagssag, hvad der er værst.

Selv er jeg ikke i tvivl om, at jeg foretrækker den matte skærm efter at have siddet i Ottos demorum og flyttet mig rundt på stolen for at forsøge at kigge bagom om den blanke spejling i et Samsung 855. Den oplevelse har jeg aldrig på den matte skærm i vores egen stue, hvor der ligeledes er vinduer bag skærmen, men hvor spejlingerne aldrig bliver så dominerende, at man ikke kan "kigge igennem dem".
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu