Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 22-April-2010 kl. 22:01 |
pipper skrev:
PhDream skrev:
Hvilken forhandler var det? |
Et Sony center.
Hvis jeg stiller mig 3 meter fra tv'et, og går 30-40 cm til den ene side mister den en del sort niveau.
|
har du slet ikke læst nogen test på flatpanels
du har jo lavet et par indlæg det er helt normalt og ikke nogen def
men hvordan et sony center kan komme frem til et bedre signal, skulle hjælpe er mig en gåde. men det er jo sælgere
Redigeret af xcardman - 22-April-2010 kl. 22:02
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 22-April-2010 kl. 22:04 |
vasif skrev:
Jeg tror ikke der er tale om en defekt. Betragtningsvinklen er som den er, har selv haft en W5500. Faktisk er min erfaring med både Sony's W5500, og Samsung's LE32B455, at der er en begyndende tendens til fadede farver og kontrast, selv under en meters afstand ud til siden, hvilket går igen for mange af deres modeller. På mit gamle Philips LCD 9831D, er betragtningsvinklen derimod noget nær perfekt.
|
har phiilps brugt et IPS panel måske.
de har nemlig en bedre Betragtningsvinklen.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 22-April-2010 kl. 22:53 |
xcardman skrev:
vasif skrev:
Jeg tror ikke der er tale om en defekt. Betragtningsvinklen er som den er, har selv haft en W5500. Faktisk er min erfaring med både Sony's W5500, og Samsung's LE32B455, at der er en begyndende tendens til fadede farver og kontrast, selv under en meters afstand ud til siden, hvilket går igen for mange af deres modeller. På mit gamle Philips LCD 9831D, er betragtningsvinklen derimod noget nær perfekt.
|
har phiilps brugt et IPS panel måske.
de har nemlig en bedre Betragtningsvinklen. |
Det mener jeg det er. Klassepanel fra Sharp, proppet ind i en Philips, men disse type paneler er jo også hundedyre. Men Philips nye topmodeller har dog sjovt nok ikke helt så gode betragtnings-vinkler som mit gamle 9831D.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 00:16 |
Bliver sort til lilla på et TV med IPS, når man kigger meget skråt fra siden?
(Altså ligesom en PC-skærm med IPS)
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 15:58 |
Hos Sony skal man ikke ret meget "off axis", før det har synligt indflydelse på billedet - farver og sort.
M.h.t. antennesignalet, så lyder det absolut ikke som vås! Det er sådan at jo bedre signal man fodrer en LCD med, desto mindre lægger man mærke til den dårlige betragtningsvinkel. Prøv f.eks. at se på LCD-skærme i Bilka, El-mutanten og lignende steder, hvor man ikke gør en ski' ud af indstillingerne. Hér står TV'ene til "dynamisk", med fuld skrue på det hele. Hér vil man ofte ikke lægge mærke til at betragtningsvinklen er ringe, da de ser hæderlige ud fra 45 graders vinkel. Ser man så lige forfra, ser man selvfølgelig "problemet", med de overskruede farver.
Så jo, et dårligt antennesignal (sammenlignet med f.eks. DVD/HD), vil absolut hurtigere give et ringere billede "off axis".
M.v.h.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 18:38 |
Jeg bemærker ikke et lilla skær eller lignende, har ellers lige forsøgt at se godt efter uregelmæssigheder, men finder ikke rigtig noget. Bare ærgeligt, at et IPS-panel på få andre punkter måske halter lidt bagefter.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 22:04 |
Jeg må godt nok have et fantastisk signal fra YouSee. Betragtningsvinkel, farver, sortniveau og shadow details er eminet godt på mit 32" JVC CRT tv fra 2006. Desuden står det ret skarpt. Selve tv'et er sikkert noget bras. Det er nok det fantastiske signal fra YouSee der er i særklasse. Ironi og sarkasme kan forekomme fra vilde folk som mig.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |