recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips nye topmodeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips nye topmodeller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
munkefar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-November-2009
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips nye topmodeller
    Sendt: 28-April-2010 kl. 12:35
Jeg er på nuværende tidspunkt på udkik efter en ny skærm, hvor jeg selvfølgelig godt ved at jeg "burde" købe en Pana eller Samsung Plasma skærm. Problemet ligger blot i ovennævnte skærme kun produceres i 50" og det er desværre lig i overkanten til min stue (og afhensyn til konen).  Samtidig har jeg en stue med stort lysindfald, lamper samt lys der er tændt om aftenen. Derfor leder jeg efter en skærm der ikke lider af reflektioner hvilket vel egentlig udelukker de skærme som kommer med en glossy overflade? F.eks vil jeg ikke kunne leve med de reflektioner som testen af Sony NX700 viste.

Derfor er jeg med krav som at skærmen skal have et godt billed, få reflektioner, 40-46" og et flot design kommet frem til at Philips er en mulighed. Deres 2 topmodeller virke umiddelbart til at kunne opfylde mine krav, men er der nogen der ved hvornår disse foventes at komme i handlen og til hvilken pris?

Hvilke erfaringer har folk generelt men Philips, selvom jeg kunne forestille mig de generelt er lidt overpriced?

Har i nogen forslag til andre skærme der ville kunne leve op til mine krav? Havde nok købt en Sony HX900 formodentlig hvis ikke det var fordi den led af samme glossy overflade som de andre Sony modeller. En skærm som Samsung 8000 serien er vel også en mulighed, men den har vel også en reflekterende overflade, og billedkvaliteten er vel tvivlsom?

en 50" plasma er ikke en mulighed, så de indlæg frabedes:)
Til top
J_A Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-April-2010
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:00
Jeg ville vente på Philips modeller til sommer - de skulle have de nye UV2 paneler, som dels giver hurtigere responstider - men især væsentligt bedre gråtoner og sort uden behov for local dimming - dvs forhåbentligt billigere.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:25
Nu kan man også få plasma fra Panasonic i 42 og 46 tommer til fornuftige priser, men de har stadig en blank overflade som du selv er inde på.

Ellers har Sharp nogle 40-46 tommer i prisklassen +12.000 kr som har fået gode anmeldelser og ikke har blanke paneler.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:26
ergo så vil sharp også får det?
det er vil dem som levere deres panel
håber så ikke phillips laver deres billedekredsløb om til deres egen billedekvalitet, som de plejer
har ikke læst om nye UV2 paneler, men det lyder spændende

men er enig, synes virkelig sharp levere nogle gode skærme.
har lidt erfaring med deres 705s

Redigeret af xcardman - 28-April-2010 kl. 14:28
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:42
sharp laver efter min mening nogle af de bedste lcd skærme. Det syntes pioneer nok også eftersom at de har brugt sharp's lcd paneler til deres kuro lcd. Sharp kan stærkt anbefales... har selv en 2 år gammel model i soveværelset og synes stadig den levere bedre billede end mange konkurrenter..

Men phillips kan også anbefales.. synes dog at deres design er lidt grimt.. ikke fordi at panasonic er noget vidunderSmile

Redigeret af Thomaszulu - 28-April-2010 kl. 14:45

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 15:00
Tak for jeres input.

Har set at Sharps nye model LE820, som anmeldes her http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1272005699 og bliver beskrevet som et super LCD tv, også leveres i en udgave uden frontglas, LE810. Modellen kan ses her http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/dk/hs.xsl/-/html/lcd-tv.htm?FACET4_1=true. Fuldstændig samme model, og så enda 1000kroner billigere uden glas. Designet er så ikke helt så smart, men det kan man vel leve med.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 15:01
Forresten, nogen der har set hvor slemme reflektionerne er på Samsungs 8000 serie? Synes nemlig designet er lig i øjet?
Til top
J_A Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 17:39
Ganske interessant med LE820, den har den nye UV2 panel teknologi, udover hurtigere panel - kan LE820 uden local dimming og med edge LED vise rigtig godt sort med bibeholdelse af gråtoner - det må vel være enden for local dimming. Men Sharp har aldrig været specielt stærk som LCD TV producent, og får ikke helt top af Flatpanels - interessant at se hvad de store fabrikanter får ud af den nye UV2 panelteknologi.

Redigeret af J_A - 28-April-2010 kl. 17:44
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 17:48
forstå ikke helt hvad du mener enden for local dimming.
nej det vil sikkert være på alle topmodellerne
prøv og se på en b&O med og andre skærme uden.
er jo selv tilhænger af plasma, at den simpel grund. et rigtig godt billede til en billig pris
men sharp er alså den model som jeg mener levere et rigtig godt billede og uden alt for mange typiske lcd ulemper.
så synes heller ikke ligefrem sharp er dømt dårligt af flatpanels, i forhold til andre i samme prisklasse.

Redigeret af xcardman - 28-April-2010 kl. 17:51
Til top
J_A Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 18:02
forstå ikke helt hvad du mener enden for local dimming.

Med henv til Flatpanels test af Sharp LE820 - Det ser ud til UV2 holder hvad det lover, hurtigere responstider, mere effektive og mindre LCD celler der lukker mindre lys igennem fra backlight og mere præcist - dvs man kan opnå dybere sort, og opnå bedre gråtoner i den lave ende af skalaen - uden brug af local dimming. Et meget afgørende step for LCD.

Spørgsmålet er om vi vil se fabrikanter sætte en local dimming bag et UV2 panel, om der er nok at hente ift den kostbare pris for local dimming med fuld LED backlight i zoner. Det er det jeg mener med enden nok er nær for local dimming.  Personligt foretrækker jeg en sort- og gråtone præstation som eksempelvis LE820, fremfor et sidste mulehår sort, der måske end ikke ses ved dagslys,  med sjove glorier/artifakter omkring genstande som er bagdelen ved local dimming ( udover den heftige  merpris ).

PS: Flatpanels er faktisk uden at vide det den første site der tester den nye UV2 teknologi, jeg har ledt på nettet men ikke fundet andre tests på denne model. Måske ganske godt de ikke var opmærksom på at Sharp LE820 har UV2 panel, desto mere troværdig er testen. Synd de ( Sharp )  ikke har helt styr på den 4 farve, som giver lidt unaturlige farver især på gul og grøn.

Redigeret af J_A - 28-April-2010 kl. 20:57
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu