recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedet der hænger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledet der hænger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrVolbeater Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedet der hænger
    Sendt: 13-Maj-2010 kl. 16:43
Hejsa alle.

Selvom emnet nok ikke er helt rigtig, synes jeg det var det der bedst beskriver mit problem.
Har nemlig det problem, at nogle gange når jeg ser film (dvd/blu-ray) på mit tv (sony -KDL 40S2510)
Så er det som om, at billedet nogle gange ikke kan følge helt med, altså at hvis man ser hovedet af en person, og han/hun bevæger det, så er det som om, at tv'et ikke helt kan følge med i den bevægelse, og man derfor får et forkert billed. Svært at forklare.
Altså lige nu sidder jeg og ser AC/DC Live at Donington, og når man ser publikum, og de har hænderne i vejret, og kameraet bevæger sig lidt, er det ligesom om at de "flyder" sammen alle disse hænder og de først fremstår som enkelte når kameraet igen står stille. (Det er mest når man ser dem langtvæk fra)

Nogle der har en idé til hvad problemet kan være?
Kan det være fjernsynet eller indstillingerne?

Skal siges at jeg ikke oplever problemet, når jeg bare ser tv (zaptor, som kører via hdmi gennem reciveren - ligesom min ps3 gør)

Er et ret irriterende problem, for når jeg først har lagt mærke til det engang i en film, så kan jeg ikke slippe det igen, ligesom når man ser noget, og lyd og mundbevægelser ikke følges af, så ligger man kun mærke til det.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:49
Det kan være både tv og indstillinger. Nogle tv er bare ikke gode til at håndtere bevægelse. Prøv at slukke for alt det, der hedder "bevægelsesforbedring, motion compensation, smooth cinema, osv." Hjælper det?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:55
Kan ikke fatte at firma blive ved med at putte dette bras som NDR, EE, motion compensation, smooth cinema, osv. ind i et TV, for det eneste det gør er at give et ringe billede og desværre er disse ting slåt til når man købe Tv'et, og sælge der prøve at forklare hvor god det er når de skal sælge et tv.

Og i butikken er det tit slået til, så man ved faktisk ikke hvor god et tv virkelig er, før at få det hjem og slå alle disse ting fra.

Og alt dette gør også at der er meget svære at se forskel mellem Blu-ray og DVD, det hele er samme pløre og ikke en god måde at sælge Blu-ray på.

Redigeret af Startrek - 13-Maj-2010 kl. 19:58
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Kan ikke fatte at firma blive ved med at putte dette bras som NDR, EE, motion compensation, smooth cinema, osv. ind i et TV, for det eneste det gør er at give et ringe billede og desværre er disse ting slåt til når man købe Tv'et, og sælge der prøve at forklare hvor god det er når de skal sælge et tv.

Og i butikken er det tit slået til, så man ved faktisk ikke hvor god et tv virkelig er, før at få det hjem og slå alle disse ting fra.

Og alt dette gør også at der er meget svære at se forskel mellem Blu-ray og DVD, det hele er samme pløre og ikke en god måde at sælge Blu-ray på.

QFT.

Iøvrigt bør de også fra fabrikken indstille tvet til et optimalt billede. Selvfølgelig kan man ikke forvente et prof kalibrerings resultat, men når de nu selv laver skærmene, ved de vel også hvordan de generelt bedst indstilles?

Ærgeligt at besøge folk, og se de har alverdens gadgets slået til, der ikke bidrager med noget som helst andet end et forringet billede, samt uvirkelig dårlige indstillinger.

Hver gang jeg har spurgt, hvorfor de ikke har prøvet at indstille det, svarer de altid i retning af frygt for, at pille ved noget der kan forvolde skade.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Iøvrigt bør de også fra fabrikken indstille tvet til et optimalt billede. Selvfølgelig kan man ikke forvente et prof kalibrerings resultat, men når de nu selv laver skærmene, ved de vel også hvordan de generelt bedst indstilles?

Ikke nødvendigvis... Men de fleste producenter ved hvordan det indstilles til at vise det bedst SÆLGENDE billede. Det er desværre ikke altid det samme.

Generelt, så har mange en opfattelse af at når man designer et tv, så sidder der en fyr og trækker i trådene og bestemmer hvordan det skal være, og så er der andre der udfører det i praksis. Sådan er det reelt ikke i de større firmaer. Der er én ingeniør der ved noget om noise reduction, én der ved noget om motion compensation, én der ved noget om farver og gamma, én der ved noget om skarphedskredsløb, osv osv. Ofte sidder de og udvikler på hvert sit kredsløb. Til sidst har man så et stort kludetæppe der bliver syet sammen til det færdige produkt. Blandt andet derfor har mange tv forskellige overflødige konverteringer internt, hvis nu f.eks. ham der laver motion compensation laver et kredsløb der arbejder i YCbCr, og ham der laver skarphed arbejder i RGB, så skal der konverteres mellem de enkelte kredsløb - og det kan give problemer. Det mest klassiske eksempel er at noise reduction og sharpness er to kredsløb der dybest set modarbejder hinanden. Hvis man skruer op for én af dem, så får man nogle fordele og nogle ulemper. Hvis man skruer op for begge, så får man én stor ubrugelig grød.
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Det mest klassiske eksempel er at noise reduction og sharpness er to kredsløb der dybest set modarbejder hinanden. Hvis man skruer op for én af dem, så får man nogle fordele og nogle ulemper. Hvis man skruer op for begge, så får man én stor ubrugelig grød.

Pudsigt, jeg synes altid at NR og sharpness forringer billedet, uanset om de er aktiveret alene eller over hinanden.

Fatter bare ikke, hvordan gigant producenter som Sony og Samsung, der spytter hundredetusindevis af fjernsyn ud hvert år ikke forstår at indstille deres tv i en nogenlunde korrekt retning fra fabriksindstillingerne.

Det svarer jo reelt set til, at købe en ny bil, og så aldrig få den i højere end 2. gear.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 03:42
Desværre er det netop disse ubrugelige kredsløb, der skal sælge et tv, mange gang koste en nyt tv et par tusinde mere, fordi man nu har fundet på noget nyt at poppe i det, og som grund og bund skal slås fra, for bare at få et ordentlig billede.

Prøve bare at se en reklame for et tv, her blive der skriver op og ned om alle de smarte ting det kan, fordi at nyhed nu er nogle nye ubrugelig billekredsløb, derfor tro hr og fr DK, at sådan skal det værre og det må under ingen omstændighed slås fra, har haft min kamp med venner som ikke tro på at det kunne blive beder hvis man slå disse ting fra, det kom nemlig med en reklame for TV plus de gjorde mig opmærksom på at sælge eftertrykkeligt sagde, at disse funktioner netop gjorde deres tv bedre end naboen tv.  

Redigeret af Startrek - 15-Maj-2010 kl. 03:43
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu