recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 42pfl7862d problemer -dødt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 42pfl7862d problemer -dødt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danish-analog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 42pfl7862d problemer -dødt
    Sendt: 09-Juli-2010 kl. 09:24
Har indtil nu været den forholdsvis lykkelige ejer af dette fjersyn. Nu er det dødt. Det er 2½ år gammelt. Jeg har søgt lidt på nettet, herunder også på dette site og set at dette fjernsyn samt nogle fra samme årgang af Philips har det med at stå efter ca. 2 år. Nogle får at vide at det er en inverter der bare skal skiftes og nogle at hele panelet skal skiftes.

Min kammerats fjernsyn der er magen til mit stod af for et par måneder siden med samme fejl. det er købt på samme tidspunkt som mit. D.v.s. 100% af dem jeg kender med en 42pfl7862d har haft den fejl efter ca. 2 år. Dog lige efter at garantien udløber.

Trods skriverier rundt omkring på nettet anerkender Philips ikke at dette er en "kendt" fejl. Disse ostår ifølge Philips indenfor 2 år efter ibrugtagning. De vil ikke kulancemæssigt udbedre skaden. Så jeg må selv til lommerne.

Jeg vil gerne i kontakt med andre der har det´samme fjersyn og som har oplevet det samme. Jeg vil også gerne ikontakt med andre Philips ejere der har købt fjersyn i 2007 - 2008 og som har oplevet samme fejl.

Der er udsagn her på siden om at forhandlere fraråder Philips p.g.a. dårlig kvalitet.

Det kan der så være noget om. Det kan da ikke være rigtig, at man køber det næsten dyreste Tv de havde i Fona i december 2007, og så skal man af med ca. kr. 2.500 efter 2 år for at det stadig kører!

Jeg havde engang en Sony digitalkamera hvor den sensor der laver billedet pludselig gik efter 3 år. Sony havde erkendt at de havde sat en for dårlig sensor i, og udskiftede den gratis uanset hvor gammelt kameraet var. Det er da sådan det skal fungere hvis det er nogle dårlige komponenter man er kommet til at bruge.

Mange gode hilsener

PS.: I tirsdags blev jeg af Philips kundeservice lovet afhentning 2 dage. Jeg er stadig ikke blevet kontaktet.
Mange gode hilsener

Ole
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af danish-analog danish-analog skrev:

Har indtil nu været den forholdsvis lykkelige ejer af dette fjersyn. Nu er det dødt. Det er 2½ år gammelt. Jeg har søgt lidt på nettet, herunder også på dette site og set at dette fjernsyn samt nogle fra samme årgang af Philips har det med at stå efter ca. 2 år. Nogle får at vide at det er en inverter der bare skal skiftes og nogle at hele panelet skal skiftes.

Min kammerats fjernsyn der er magen til mit stod af for et par måneder siden med samme fejl. det er købt på samme tidspunkt som mit. D.v.s. 100% af dem jeg kender med en 42pfl7862d har haft den fejl efter ca. 2 år. Dog lige efter at garantien udløber.

Trods skriverier rundt omkring på nettet anerkender Philips ikke at dette er en "kendt" fejl. Disse ostår ifølge Philips indenfor 2 år efter ibrugtagning. De vil ikke kulancemæssigt udbedre skaden. Så jeg må selv til lommerne.

Jeg vil gerne i kontakt med andre der har det´samme fjersyn og som har oplevet det samme. Jeg vil også gerne ikontakt med andre Philips ejere der har købt fjersyn i 2007 - 2008 og som har oplevet samme fejl.

Der er udsagn her på siden om at forhandlere fraråder Philips p.g.a. dårlig kvalitet.

Det kan der så være noget om. Det kan da ikke være rigtig, at man køber det næsten dyreste Tv de havde i Fona i december 2007, og så skal man af med ca. kr. 2.500 efter 2 år for at det stadig kører!

Jeg havde engang en Sony digitalkamera hvor den sensor der laver billedet pludselig gik efter 3 år. Sony havde erkendt at de havde sat en for dårlig sensor i, og udskiftede den gratis uanset hvor gammelt kameraet var. Det er da sådan det skal fungere hvis det er nogle dårlige komponenter man er kommet til at bruge.

Mange gode hilsener

PS.: I tirsdags blev jeg af Philips kundeservice lovet afhentning 2 dage. Jeg er stadig ikke blevet kontaktet.

Virkelig træls. Der må dog være tale om enkelte model-serier. Har et Philips 9831D, som er 3 år gammelt, og det har fungeret perfekt, og gør det stadigvæk. Philips er dog ikke helt gode til den slags. For et par år tilbage, var der ret markante problemer med en specifik model-serie, en model, som også kørte via fælleskøbet herinde, men Philips ville heller ikke dér anerkende fejlen.

Til top
danish-analog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 13:32
Ret skal være ret.

Nu rykkede jeg så Philips her til formiddag og blev stillet videre til rep-afdelingen, hvor de godt kendte til fejlen med den dårlige inverter: Så re-afdelingen meddelte (i modsætning til kundeservice i tirsdags) at hvis det var inverteren så var reparationen gratis, hvis det var en anden del (det kan også være strømforsyningen) så skal jeg selv betale. Fair nok.

Hvis det er strømforsyningen OG der sidder den dårlige inverter i, så skifter de den samtidig gratis, så TVet ikke går i morgen igen p.g.a. den.

Ha en god dag
Mange gode hilsener

Ole
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu