recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af LCD eller LED (lcd)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af LCD eller LED (lcd)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: køb af LCD eller LED (lcd)
    Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:25
Jeg er meget i tvivl i forhold til køb af nyt tv. Jeg havde kigget på Samsung 8050; og har så læst at problematikken omkring om hvorvidt de er belyst fra kanten eller bagfra er afgørende for billedekvaliteten. 

Nu er det sådan at Samsung ikke sælger der bagfra belyste tv i DK, men vist nok kun i USA. Så spørgsmålet er ganske enkelt: 

Hvad er det bedste LCD tv på markedet pt.?

Håber nogle stykker har et bud på hvad det kunne være. Jeg har lige nu et Samsung M86 40" som er et par år gammelt efterhånden. Det har jeg været fint tilfreds med, ikke at det ikke har mangler, men generelt har jeg været godt tilfreds. 

Håber nogle har lyst til at komme med et par bud på, hvad bedste LCD køb er for tiden og hvorfor?

Benitez
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Februar-2008
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:37
bedst til prisen kunne være LG 42SL8000 
er prisen lige meget er der sony's 46X4500 med RGB LED, BEOvision 10,
sharp 52XS1 RGB-LED, det vildeste jeg har set.
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 21:02
tak for tippet, ved ikke med Sony's 46x4500 er der ikke en nyere model der lige er kommet her før jul?
Benitez
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 21:39
Jeg har seriøst være rundt på nettet og ude og se på TV billeder, fået fjernebetjeningerne i hånden da nogle direkte har indstillinger til udstilling, og de ser bestemt ikke godt ud, samtidigt havde jeg DVE skiven med på DVD og BD, nu er der tale om et nyt tv til soveværlset man adligevel skal det være i orden, men det skal heller ikke være for dyrt, samsung LED det tynde er super lækkert men syns det er fordyrt i forhold hvad det kan i forhold til prisen på sony w5500, valget blev Sony KDL-40 W5500K til 5.900,- i expert. Selvom billedet skulle være godt i digitalt/HD, så var der også krav til USB og Ethernet og lyn hurtig tekst-tv og ikke mindst et fornuftig billede på analogsiden, her syns jeg dog at Sony taber en lille smule, men det i småtingsafdelingen. Designet på W5500 kan ikke måle sig med det flade LED Samsung. Men håber at HDMI Link på Tv'et virker med en PS3.

Redigeret af Potter - 03-Januar-2010 kl. 21:54
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 22:35

B&O Beovision 10 er ret godt, - og ellers vil jeg også mene Sony 46X4500 .

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
leif62 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2005
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 01:23
da mit LG 32 købt i elgiganten tre mrd. efter de to års garanti, pludselig ikke vil tænde før efter ti til flere gange, og det kun havde DVB T og jeg via kabel-TV mere har brug for DVB C & i kvickly har set et samsung til 3500.- og EL-Giganten har et LG til samme pris, ville jeg hører om jeg kunne få et godt råd, vidste for øvrigt ikke der var forskel på Led & LCD men kan forstå efter at have læst div. indlæg at det er der åbenbart, men da jeg er bange for det pludselig står af, når det bliver ved med at slukke lige så snart jeg prøver at tænde for det. ville jeg blive over ordentlig glad for lidt hjælp til en nørd i den dårlige mening Wink
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 08:23
LED = LCD ( baggrundsbelysning med lysdioder istedet for "lysstofrør" ) - ellers absolut ingen forskel !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu