recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af LG SL8500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af LG SL8500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Laptopfreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af LG SL8500
    Sendt: 09-Juli-2010 kl. 11:11
Hej alle 

Jeg døjer lidt med at få - efter min smag fuldudnyttelse af mit TV 

Hvilke settings kan man anbefale, når snakken kommer til billedopsætning. Her tænker jeg på daglig kig af TV, og hvad der kommer under dette. 

Der kan vælges nogle standard indstillinger, og så nogle "Expert" indstillinger, men hvordan får jeg det bedste resultat. Jeg, det er jo en smagssag, men savner et skarpt billed, og synes ikke forskellen på analog og digital er markant bedre. Jeg VED vores antenneforening sender digitalt, så tror det handler om, at jeg skal kalibrere bedre.

Her til, hvordan er jeg sikke rpå, at jeg modtager digitalt når jeg er på antenneforening, som sender digitalt. Kan jeg sikre mig dette? 

Når jeg søger kanaler, så står den til DTV og kabel. Er dette korrekt?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Laptopfreak Laptopfreak skrev:

Når jeg søger kanaler, så står den til DTV og kabel. Er dette korrekt?

Du skal muligvis skifte "land" på tv't til "Sverige", så aktiveres DVBC tuner delen, som jeg ikke tror du har lige nu...    jeg mener ikke man kan have DVBT og DVBC samtidig..

Prøv at se om de ændrer noget når du ændrer land.

Når du så skal søge efter kanaler skulle den gerne vise et billed hvor du kan vælge "kabel" eller "luft", og her skal du så prøve "kabel". på mit kan man ikke vælge begge dele. og software i tv'rne er utrolig ens..

Til top
Laptopfreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:17
Havde allerede tidligere sat den til Svensk, og den finder en masse DTV kanaler. Synes bare ikke helt kalibrering er optimal, og billedet er lidt uskarpt
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 07:21
du skal også lige huske at vælge antenneudbyder, youse, stofa m.m samt at vælge udvidet søgning af kanaler har ikke selv tvèt men har sat det op for en kammeret. ganske flot billede det har.
                  mvh ole post
Ole Hansen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 10:45
Vi har tidligere anmeldt SL8000 (som er identisk med undtagelse af glas vs. plastic på fronten). Der kan du finde inspiration til indstillingerne:
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu