Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
|
Emne: reflektion på alle TV-skærme? Sendt: 11-Juli-2010 kl. 20:06 |
Skal ha' nyt TV istedet for mit gamle Panasonic Plastma. Men én ting jeg ihvert fald godt kunne undvære er refelktion/genskin og derfor er lidt til LCD nu men...... I HiFi Klubben sagde de at næsten alle skærme inkl LCD har en "glas" agtig overflade, også LCD - så på det område ligner de hinanden nu...sagde han. Rigtig/forkert?
Så er lidt tilbage til Plastma, Panasonic G20 eller LG SL8500...
Har selv et "gammelt" Panasonic 37PV60
Redigeret af Stay_Bamboocha - 11-Juli-2010 kl. 20:31
|
 |
ole post
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 08:35 |
efter min mening sagde han rigtigt. før i tiden havde næsten alle lcd skærme den matte type skærm, hvor der næsten ingen genskin var, men til gengæld noget dårligere betragtnings vinkel. idag har de fleste en glasskærm foran, syntes selv det giver et bedre billede, men til gengæld genskin. så det er nok op til en selv hvad der passer ind i stuens omgivelser.
|
Ole Hansen
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10501
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 08:52 |
ole post skrev:
idag har de fleste en glasskærm foran, syntes selv det giver et bedre billede, men til gengæld genskin.
|
Dem har jeg så til gengæld ikke set mange af, så jeg mener han sagde forkert.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 08:54 |
en g20 har noget mindre genskin end din Panasonic 37PV60
en LG SL8500 har dårligere betragtnings vinkel genskin med glasplade
samt sort niveau er heller ikke for godt i forhold til andre lcd skærme så når du har haft en Panasonic 37PV60, er en g20 det oplagte valg
ps Ole Hansen er helt enig i glasskærm eller glossy skærme giver et bedre billede på et lcd tv. også grunden til rigtig mange lcd skærme har fået det
Redigeret af xcardman - 12-Juli-2010 kl. 08:55
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 09:33 |
Købte selv min B555 til stuen da den havde et okay LCD billede, og den matte overflade, klarer sig perfekt i alt det lys der er der.
B655 i soveværelset, har den glossy overfalde, og har bedre farver men ikke så overdrevet.
havde også en V10 som led frygteligt under genskin.
du kan stadig få skærme med matte overflader, men alle de ENORMT dyre har glossy, dog er der stor forskel.
mener den nye C8500 klarer sig rigtigt godt, men det er ikke plasma billedkvalitet, men mener flatpanels lavede en god sammenligning.
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 09:58 |
Panasonic V20 har noget mindre genskin end en G20 - men er selvfølgelig også en smule dyrere...
M.v.h.
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 14:11 |
xcardman skrev:
samt sort niveau er heller ikke for godt i forhold til andre lcd skærme så når du har haft en Panasonic 37PV60, er en g20 det oplagte valg
ps Ole Hansen er helt enig i glasskærm eller glossy skærme giver et bedre billede på et lcd tv. også grunden til rigtig mange lcd skærme har fået det
|
men stadig, er SL8500 ikk bedre på alle punkter iforhold til vores gamle PV60? Genskin, betragtningsvikel og sort niveau. er mest lun på dette også pga at det har 2 audioindgange, til component & VGA/DVI.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 14:47 |
Stay_Bamboocha skrev:
xcardman skrev:
|
men stadig, er SL8500 ikk bedre på alle punkter iforhold til vores gamle PV60? Genskin, betragtningsvikel og sort niveau. er mest lun på dette også pga at det har 2 audioindgange, til component & VGA/DVI. |
nu har jeg ikke set dem begge ved siden af hinanden,
SD analog eller almindeligt digital tv, så jeg vil nok sige en SL8500 ikke bedre HD og især blu-ray fordi en sl8500 kan modtage 1080P/24 ja så er den nok bedre. mens en g20 er bedre på alle punkter, også i forhold til en sl8500.
synes du skyder dig selv i foden ved at vælge en SL8500 pågrund af 2 audioindgange, til component & VGA/DVI. der findes forskellige løsninger til det du kan ikke løse forskellen på billedekvaliteten men det er helt dit eget valg.
Redigeret af xcardman - 12-Juli-2010 kl. 14:48
|
 |
clear
Bruger
Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 05:39 |
sony LED model ex700 og sony lcd model ex500 er i orden... Men tag lige et kig på samsungs c635. Den er også i orden.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 08:40 |
Stay_Bamboocha skrev:
Skal ha' nyt TV istedet for mit gamle Panasonic Plastma. Men én ting jeg ihvert fald godt kunne undvære er refelktion/genskin og derfor er lidt til LCD nu men...... I HiFi Klubben sagde de at næsten alle skærme inkl LCD har en "glas" agtig overflade, også LCD - så på det område ligner de hinanden nu...sagde han. Rigtig/forkert? |
Bemærk at de er _meget_ stor forskel på den antirefleksbehandling forskellige tv har. Blank er ikke bare blank.
|
 |
Dolmer
Junior bruger
Oprettet: 19-Februar-2004
Point: 45
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 17:51 |
AV Precision skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
Skal ha' nyt TV istedet for mit gamle Panasonic Plastma. Men én ting jeg ihvert fald godt kunne undvære er refelktion/genskin og derfor er lidt til LCD nu men...... I HiFi Klubben sagde de at næsten alle skærme inkl LCD har en "glas" agtig overflade, også LCD - så på det område ligner de hinanden nu...sagde han. Rigtig/forkert? |
Bemærk at de er _meget_ stor forskel på den antirefleksbehandling forskellige tv har. Blank er ikke bare blank. |
Men er der så nogen der har lavet en test af hvilke tv der er mindst blank, når det nu betyder så meget for nogle?
|
 |
mikp
Ny bruger
Oprettet: 14-Juli-2010
Point: 13
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 18:34 |
Flatpanels.dk tester som regel for reflektioner, med billede af hvor lidt/meget det er.
|
 |