recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung C6005 vs. C6825 - Hvad skal man vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung C6005 vs. C6825 - Hvad skal man vælge?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung C6005 vs. C6825 - Hvad skal man vælge?
    Sendt: 25-Juli-2010 kl. 17:37
Mine forældre går og overvejer at skifte deres gamle 32" JVC kasse ud med en 46" fladskærm, og i den forbindelse har jeg tilbudt at hjælpe dem lidt på vej til at vælge en god skærm til deres behov og budget.

3D er de ikke interesseret i og derfor har jeg fundet frem til 2 46" modeller fra Samsung, nemlig C6005 og C6825 som overskriften indikerer. Jeg kan godt se at man får lidt mere funktionalitet med den dyrere C6825, men det jeg gerne vil vide noget om er billedekvaliteten.
Kan nogen fortælle mig om der er forskel på panelerne og billedekvaliteten i de 2 modeller?

Ellers er der så vidt jeg kan se disse forskelle:
PVR
DVB-S

Er der andet, og hvad ville i vælge? :) Der er jo et par tusinde kroners forskel i mellem dem.
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Juiceren Juiceren skrev:

PVR
DVB-S

Har nogen af dem PVR? Hvilket?
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

PVR
DVB-S

Har nogen af dem PVR? Hvilket?

Ohh.. 6825. Jeg skulle bare tjekke specs på Samsungs hjemmeside ordentligt. Embarrassed
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 22:15
Hehe præcis :)
Jeg og de gamle er dog i tvivl om om det er en funktion de kommer til at bruge, selvom det da er en ganske lækker feature.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 22:41

Er der andet, og hvad ville i vælge?

At se på at Panasonic plasma.

Klaus
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 22:45
Plasma havde jeg også tænkt, men er desværre ikke ideelt i deres meget lyse stue :)
Ellers havde jeg foreslået dem G20 eller V20, men det duer ikke at have mørklægningsgardiner nede 24/7.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 22:57

Plasma havde jeg også tænkt, men er desværre ikke ideelt i deres meget lyse stue :)
Ellers havde jeg foreslået dem G20 eller V20, men det duer ikke at have mørklægningsgardiner nede 24/7.

Om du vælger LCD eller Plasma rer næsten lige fedt i dag, de har lige mange/få reflektioner......

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1273594013
"Panelet er imidlertid ikke helt fri for reflektioner og den blanke behandling af panelet afslører ind i mellem vinduer eller lamper, som spejles, men C6005 har ingen kritiske problemer og fungerer fint selv i meget oplyste rum."

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1279623146
"Panasonic har desuden droppet glasfronten, som ellers prydede V10 modellen fra 2009 modelprogrammet, angiveligt fordi galsfronten gav for mange reflektioner."

og

"Panasonic har forbedret betragtningsvinklerne i forhold til tidligere års modeller, primært fordi der ikke længere er reflektioner inde i selve plasma panelet.

Dette betyder, at du ikke ser genspejlininger inde i panelet og det forbedrer også billedet, når det betragtes fra vinkler, samt billedet i kraftigt oplyste værelser eller rum hvor der falder sollys ind."

Klaus
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu