|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MasterJohn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 14-September-2010 kl. 07:11 |
|
Hey...
Jeg går over overvejer at skal købe et nyt fjernsyn. Jeg har en stue med ca. 4 meter fra sofa til fjernsyn så havde tænkt mig min. 40" måske lidt større. Hvad synes I? Jeg har et maks beløb på 10.000 kr. Jeg har fået fortalt at Sony og Samsung giver den bedste kvalitet for pengene, passer dette? Jeg er rimelig indforstået med at fjernsynet skal være FULL HD, min. 100 hz. og LED. Hvilket fjernsyn kunne passe til mine behov og er det Sony eller Samsung som jeg skal ud at vælge og hvad skal jeg ellers være opmærksom på? |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
|
Mht størrelsen så synes jeg ikke du skal vælge under 50". Det kan dog godt være det bliver lidt svært at finde et godt tv inden for dit budget, men ved det ikke.
Har selv 4 meter fra sofa til tv og jeg synes personligt at 50" er absolut minimum, men det kommer jo også an på hvad du skal bruge tv'et til. Skal det bare bruges til alm. tv-kigning så kan mindre end 50" sikkert godt gøre det, men skal det indgå i en stue-hjemmebio så vil jeg ikke gå under 50"
![]() |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
er der noget særligt som får dig til at vælge LED, eller er det bare fordi du har læst en artikel et sted For ellers kunne jeg godt komme på et godt alternativ som også holder sig indenfor dit budget
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
taalmod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
Med den afstand, hvorfor vil du så have full HD? Du vil ikke være i stand til at skelne mellem 1080p of 720p aligevel, medmindre du sidder med snuden mere eller mindre oppe i skærmen.
www.flatpanels.dk har en glimrende artikel om hvvordan afstand, tv-størrelse og opløsning hænger sammen.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Jeg vil også anbefale et 50". Og sige at du får den bedste kvalitet med et Panasonic TV med en anden teknologi end LCD og LED. Så har jeg vist ikke sagt for meget
![]() |
||
![]() |
||
MasterJohn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() |
|
Hvorfor var det at foretrække?
Hvis du skal have noget ud af et Full HD i 40" skal du under 2,5 meter før du rigtigt kan se forskel. Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tja meget godt spørgsmål.
Tror en fra Fona fortalte noget om det var med LED at man fik den bedste kvalitet i forhold til prisniveauet. Kan ogå skyldes at det er der han har den største avance. ![]() Han nævnte vist noget med farver og dybde i billedet. Er dog ikke helt sikker, blot hans konklusion at LED var at foretrække. Jeg er overhovedet ikke inde i det, så fortæl mig det hvis det forholder sig anderledes.
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() |
|
Jeg vil til enhver tid anbefale dig et Panasonic plasma tv, hvis det du går efter er bedste "billede til prisen" i den størrelse du leder efter. De er så lette at få ind på rimelig korrekt farvegengivelse og menuer/fjernbetjening er overskuelige. Hvilket det skal være, afhænger af din pengepung. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Samsung: Har ifølge de fleste de "lækreste" rammer.
Sony: Har den laveste fejlrate.
Panasonic (plasma): Har den mest korrekte billedgengivelse.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene. ![]() Har det nogen betydning for om man skal vælge, LED, LCD, Plasma hvis man har tænkt sig at bruge det til at spille lidt ps3??
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Tjah, plasma-panelet er det hurtigste af de tre...
M.v.h.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |