recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - erfaringer samsung C9000Z
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketerfaringer samsung C9000Z

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: erfaringer samsung C9000Z
    Sendt: 13-December-2010 kl. 23:54
vi skifter ejerlejligheden ud, med et 280kvm hus her om et par mdn. så der bliver masse luft.. (dog 100kvm fuld højde kælder til lege rum, så reelt kun 180kvm)

Jeg er lidt i tvivl, der er en stor stue, og vil gerne have et forholdsvist pænt tv deroppe. 

Jeg har kigget på C9005Z 55" på fod.. som en mulighed, skal ikke have Plasma har forsøgt et par gange, og vil have tv´et skal se godt ud i slukket tilstand. Stuetv´et bliver brugt til lidt ALM HD lidt sport og serier.. men ikke noget stort, bruger lærred og projekter til film oplevelser.

Er der nogle der har erfaringer omkring dette tv?

skal siges jeg har en rigtig god rabat aftale, så kan få den til en lidt mere fornuftig pris. 

Alternativt har jeg kigget på 46" Beovision. men er ikke helt tilfreds med en del omkring den, er gammel B&O ingeniør, men den taler bare ikke til mig.. og C900x på fod ser FANTASTISK ud, også bagsiden.

Redigeret af Rasmusdc - 13-December-2010 kl. 23:56
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 00:41
Tror du kan regne med samme billedperformance som på deres C8705 serie, og altså ikke på højde med B&O´s . Der er sikkert ikke solgt ret mange af denne Samsung pga prisen - selv om mange falder for designet . Personligt synes jeg ikke at så store TV skal stå på fod, - men det er jo en smagssag . Hvis du synes at designet på Samsungs C7705 plasma serie (- bedre billede) dumper  - så er der ikke mange valgmuligheder på markedet . Men Sonys LX900 og HX900 i 52" kunne måske være et alternativ ? ?   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:07
B&O BV10 er crap hvad angåe billed performance, især fordi du ikke kan slå den dynamiske del fra, og baggrundsbelysningen er langt fra uniform.. den er fin kontra fleste 40" 6-7k tv.. men er langt fra tilfreds.

Lyden er BV10 dog langt foran.

skal man have performance fra B&O så er det BV7-55" backlit med local dimming, MEN den er dybere end mit gamle billedrørs tv, og hader den aktive blæser i DVB-T tuneren.

Har intet imod billedkvalitet på plasma 

Men det er Buzzing især og C7xxx plasma er langt fra C9xxx i design, da det stadig er et plast tv, elsker metal overfladen på C9xxx..

Har forsøgt plasma flere gange 2-3 stk Pioneer, Pana V10 og Beovision 4 50" BV4 50" var klart bedste oplevelse, da de bruger kvalitets PSU, og ikke har "buzzing problemer" men hader den nye polerede ramme, og den er ALT for dyr i forhold til hvad du får. 

C9xxx kan den leve op til C8xxx i billed kvalitet, så er jeg med på galajen, har ikke selv leget med den.. 

Vil jeg have godt billede så bliver det i Hjemmebio med mørklægning, det skal være et tv der står i et vel oplyst rum, og levere et billede jeg kan tåle at se på.. Har stadig mit B555 og er tilfreds, det var en midlertidlig køb og smid ud model, mellem V10 og mit næste tv.

Redigeret af Rasmusdc - 14-December-2010 kl. 22:08
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:29
I så fald  tror jeg faktisk at C9000 serien ku være et godt valg, de par spørgsmål jeg fik stillet på Samsungs stand på KT-messen påegede i retning af billedkvalitet a-la 8000 serien  .Og et eller andet sted ( Flatpanels testen?) har jeg læst at C8000 serien er et af markedets allermest lysstærke TV - altså god i dagslys og i lyse stuer . Problemet m 8000 serien er auto dimming funktionen, som kan virke forstyrrende,- og desværre ikke kan slås fra.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:40
det vigtige for mig er nok bare, at jeg ikke står med et tv hvor billede kvaliteten er noget ala et 4-6 k tv, men også lidt kan følge med.

og elsker stik er i foden, passer perfekt på det setup jeg har i tankerne. den skal nemlig ikke op på væggen, for så er der ikke rigtig ide i at den er så tynd.

regner med 2 væg monterede B&W speakers, altså de der, der er skjult i væggen, som skal levere lyden samt en simpel NAD stereo forskærker der skal gemmes af vejen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu