recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Møg Xbox WPA2 Kryptering KAOS!!!??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMøg Xbox WPA2 Kryptering KAOS!!!??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
frederikfrey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Møg Xbox WPA2 Kryptering KAOS!!!??
    Sendt: 01-November-2008 kl. 12:59
Hej.

Jeg har mange trådløse maskiner hjemme hos mig. de kører allesammen på den samme Yousee 16 mbit forbindelse via et Webstar modem, der bliver gjort trådløst af en Netgear 300 N router. Jeg kører med vista på alle bærbare og de virker bedst med en WPA2 kryptering, ellers kører nette helt tosset! Derud over har jeg en printer tilsluttet via den ene af de fire Ethernet porte på Routeren

Problemet er bare at Min Xbox 360 ikke kan modtage det net klart pga WPA2 krypteringen.

Så her kommer spørgsmålet : Kan jeg ikke bare købe en Xtra Netgear trådløs router og forbinde den til min eksisterende Netgear 300 N trådløse router gennem en af dennes Ethernet porte og sætte kablet i den nye routers Internet port burde jeg så ikke have to separate trådløse forbindelser? fordi så kan jeg bare køre forbindelse nr. 2 med WEP eller helt uden kryptering da den kun skal bruges af min xbox.
Det er også utroligt at den ikke kan finde ud af den kryptering, min PS3 har INGEN problemer

Men er det overhoved muligt at opnå to separate forbindelse på den måde?! og kan man det overhovedet når man i princippet kun har en forbindelse

På forhånd tak.
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 13:03
Kort og hurtigt: jo det kan du
Men behøver du at oprette 2 tråde om samme problem?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 13:14
Ja ellers skal jeg ændre min WPA2 kryptering, og så har jeg problemer med mine to bærbare på vista
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af frederikfrey frederikfrey skrev:

Hej.

Jeg har mange trådløse maskiner hjemme hos mig. de kører allesammen på den samme Yousee 16 mbit forbindelse via et Webstar modem, der bliver gjort trådløst af en Netgear 300 N router. Jeg kører med vista på alle bærbare og de virker bedst med en WPA2 kryptering, ellers kører nette helt tosset! Derud over har jeg en printer tilsluttet via den ene af de fire Ethernet porte på Routeren

Problemet er bare at Min Xbox 360 ikke kan modtage det net klart pga WPA2 krypteringen.

Så her kommer spørgsmålet : Kan jeg ikke bare købe en Xtra Netgear trådløs router og forbinde den til min eksisterende Netgear 300 N trådløse router gennem en af dennes Ethernet porte og sætte kablet i den nye routers Internet port burde jeg så ikke have to separate trådløse forbindelser? fordi så kan jeg bare køre forbindelse nr. 2 med WEP eller helt uden kryptering da den kun skal bruges af min xbox.
Det er også utroligt at den ikke kan finde ud af den kryptering, min PS3 har INGEN problemer

Men er det overhoved muligt at opnå to separate forbindelse på den måde?! og kan man det overhovedet når man i princippet kun har en forbindelse

På forhånd tak.

Jamen dermed åbner du alligevel dit netværk, du har godt nok WPA2 på det trådløse signal, men hele netværkstrafikken er IKKE krypteret, så sætter du en trådløs router op uden kryptering blotlægger du hele dit netværk.
Det svarer til du låser din hoveddør, men lader din bagdør/terassedør/vindoe stå pivåben.

Redigeret af Hans j - 01-November-2008 kl. 17:36
Til top
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Sted: Denmark
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 18:14
Vil da sige at jeg kører med WPA2/AES kryptering til min Xbox 360'er og det er uden problemer !
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af nygaardinc nygaardinc skrev:

Vil da sige at jeg kører med WPA2/AES kryptering til min Xbox 360'er og det er uden problemer !

Jo, men der er ingen garantier med trådløs overførsel. Blot fordi det virker hos dig, er der ingen der siger at det vil virke hos andre. Der er masser af ukendte faktorer som afstand fra router til Xbox, antal trådløse routere i området, antal vægge og deres materialer, naboens brug af mikrobølgeovn, etc etc etc. Kryptering vil altid forringe et trådløst netværks effektivitet.

Redigeret af JesperLund - 01-November-2008 kl. 18:54
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af nygaardinc nygaardinc skrev:

Jo, men der er ingen garantier med trådløs overførsel. Blot fordi det virker hos dig, er der ingen der siger at det vil virke hos andre. Der er masser af ukendte faktorer som afstand fra router til Xbox, antal trådløse routere i området, antal vægge og deres materialer, naboens brug af mikrobølgeovn, etc etc etc. Kryptering vil altid forringe et trådløst netværks effektivitet.

gennem en Xbox 360 wifi adaptor!? min gider ikke, men har muligvis løst problemet da min router har en funktion der hedder WPA2-Personal/WPA-Personal, hvilket vil sige at den kører med begge dele, så mine Vista computere og PS3 automatisk stadig har WPA2, men Xbox'en fandt selv ud af at den nu kunne nøjes med WPA, så indtil videre kører det faktisk 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu