recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka tilbud på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka tilbud på TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 20:21
Jeg havde for nogle år siden en Philips top model med Ambilight til 28.000 kr

Hvis man ikke har lyse vægge, så bør man ikke overveje det. Men bortset fra det, så synes jeg lysshowet virkede fint til dagligt.

Modellen var dog på værksted 3 gange indenfor 18 måneder. Først hvor de rettede sorte striber i panelet, men så begyndte billedet at flimre i de grå nuancer. Så blev det hentet igen og bagefter kom der sorte striber igen, men billedet flimrede ikke efterfølgende.
Fjernbetjeningen var lækker, men resten var skod og det er endda uden at medregne smartv-delen, som dengang kun kunne vise film og billeder.

Jeg vil ikke anbefale et Philips tv til nogen.

Køb et Panasonic i stedet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 21:00
Er det her panasonic et fornuftigt bud ?

TX55DX600E

Kan ikke rigtig fine nogle anmeldelser
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 21:34
Pana 640 var sidste års bang for the buck køb. Ved ikke om 600 er med VA panel også.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Det var da et lidt underligt indlæg - går ud fra det er ironi.

Delvist, men jeg tror nu nok at du forstod det.

Vil man have ambilight, er der kun Philips at vælge i mellem. Så må man leve med, hvad et Philips tv kan levere at halvgodt billede og et styresystem der har sit eget liv.

Jeg har haft ambilight i en uge. Det behøves jeg ikke igen. Mangler jeg et større billede, køber jeg en større skærm. Er det for at få ensfarvet lys bag skærmen, kan jeg sætte lys op.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Er det her panasonic et fornuftigt bud ?

TX55DX600E

Kan ikke rigtig fine nogle anmeldelser

DX600 er desværre ikke en TV som er udviklet eller produceret af Panasonic! Panasonic lægger blot navn til, for at have en billigere serie.
Mit råd vil være, at vælge et fra 7xx-serien.

M.v.h.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Det var da et lidt underligt indlæg - går ud fra det er ironi.

Ambilight er en god funktion. Det bringer stemning til stuen og tv oplevelsen. Jeg har haft ambilight i mange år og været glad for det.

Android TV er desværre en dårlig oplevelse, da det kører ustabilt. Jeg har et sony med Android tv. Det kræver ofte genstart for at apps som DR og TV2 play gider fungerer. Plex kører næsten aldrig med mindre jeg nulstiller hukommelsen for Plex appen - og så skal jeg på computeren for at linke den til plex serveren igen. Den indbyggede Chromecast er nok det der kører bedst. Selve TV funktionen uden smart funktionen kører ok. Jeg antager at Philips og Sony android platformen er rimelig ensartet - men skal du ikke bruge den funktion slipper du for en del af bøvlet med de fjernsyn.

Men går du efter mere stabil brugeroplevelse kan du evt. kigge på LG eller Samsung - de bruger jo alternative software løsninger på deres fjernsyn. Men så får du ikke Ambilight. Jeg synes også der har været en tendens til at deres software holder op med at undrestøtte basale funktioner efter nogle år - som f.eks. Netflix. Men her kan ejere af disse mærker måske byde ind med brugeroplevelser. Personligt ville jeg godt turde vælge et LG eller Panasonic ud fra det kendskab jeg har til disse modeller.

Ambilight kan måske afløses af en Philips light strip eller andet.
det er ikke android tv der er problemer. men hardwaren. har ikke de problemer med shield tv.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 16:50
Det lyder interessant at det primært handler om hardware. Så har hverken Sony og Philips styr på den del.

Men shield har selvfølgelig ikke alle TV elementer, da den ikke skal styre tunere m.m.

Men nu kommer B&O jo med en android TV, så må det vel være en lakmusprøve på om der kan komme styr på tingene med den rette hardware.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu