|
Oplade batterier spænding? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2019 kl. 13:15 |
hej,
Har en gammel alarm liggende, der pt kører med 4*aaa batterier. Der er en dock med, så man kan lade det oprindelige batteri op. dette batteri er væk og kører derfor pt med 4* aaa batterier. Docken har et output på 9v 300 mA. På min normale batterilader står der output på 4 * 1,5 v. Jeg kommer derfor i tvivl, når der står 9 her?
|
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
9V ladespænding er alt for meget til et 1,5V batteri (eller hvad spænding det nu har).
Hvis du kan finde databladet for dit batteri, kan du se min/max ladespænding. Den vil nok ligge i området omkring 1,5V.
Redigeret af Deschain - 26-September-2019 kl. 14:04 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
NiMh er typisk op i nærhed af 1,4Vx4 = 5,6V fuldt opladet, og typisk lader man med en konstant strøm på 1/10 af batterikapacitet i 14 timer. Så der sidder sikkert en modstand i serie i dock til at begrænse strømmen (eller anden form for strømbegrænser) Og man skal selv sørge for at slukke når tid er gået, hvis dock ikke er intelligent type med timer. ![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det er da ikke umuligt at strømforsyning til lader er på 9v.
Det er ikke det samme som ladespændingen nødvendigvis.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
jeg takker for jeres svar. Ka være jeg roder lidt mere med det, kan også være jeg bare dropper det :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |