Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
|
Emne: PS3 problem Sendt: 15-August-2008 kl. 00:10 |
Hej alle
Jeg ved der er mange ud over mig som har en ps3 og jeg vil gerne høre jeres erfaringer...
Jeg har et problem med at den går i stå.. (den stopper helt i spillet og skal slukkes manuelt, intet andet reagerer)
Det sker heldigvis kun engang imellem men det er stadig lidt besværligt. Er der andre der har samme problem eller er det maskinen den er gal med? (jeg har selv installeret en større harddisk men det burde ikke have noget med det at gøre)
På forhånd tak!
Casper
|
Mvh.
Casper
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 07:35 |
Er det kun et bestemt spil der får maskinen til at fryse, eller sker det i flere eller alle spil? Hvis det kun er et enkelt er det sikkert bare spillet der af en eller anden grund ikke synes særligt godt om din PS3, hvadenten det så er en softwarefejl (men man skulle jo tro at de blev rettet hvis mange købere oplever dem) eller en diskfejl.
Er det tale om samme problem i flere spil (og jeg formoder at det er tilfældet siden du spørger her?), så lyder det som om din maskine har brug for et eftersyn eller en udskiftning. Opstod problemet først da du satte en ny harddisk i? For så kan det jo naturligvis være at den er defekt - jeg har tidligere haft to helt nye PC harddiske der døde efter kun et par uger pga. (tror jeg nok) mekaniske fejl med læse/skrivehovedet. Prøv i så fald at sætte den gamle i igen og se hvad der sker.
|
 |
Thomas N
Bruger
Oprettet: 10-August-2006
Sted: Denmark
Point: 75
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 07:40 |
Min har aldrig stoppet inde i et spil, det eneste tidspunkt jeg har problemer er, hvis jeg starter Super Rub a Dub spillet og jeg ikke lige har fået stillet system sproget på ps3’ern til engelsk, så bliver skærmen sort og jeg skal restarte ps3’ern.
ps. jeg har også sat en større hdd i min.
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 09:06 |
Min stopper også stoppet en sjælden gang i mellem. Jeg tror dog det er hvis et spil går i ged. Lidt ligesom en PC'er kan have brug for en reboot ind imellem.
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 09:33 |
Jeg har prøvet at min PS3 fryser i flere af mine spil ... både spil fra PSN og på alm. BD-skive. Jeg troede først at det var pga. varme i maskinen, men den står frit og kan ikke blive ventileret bedre som den er.
Det eneste jeg har opdaget er at massive downloads fra PSN samtidig med at man spiller et spil kan have en hel del indflydelse på maskinens ydeevne ... og jeg har flere gange oplevet at maskinen har været MEGET lang tid om at loade eller lignende, hvor jeg troede den var frosset men den så vågnede op igen.
Så jeg lytter lidt med på tråden og ser om der dukker lidt inspiration op.
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 09:40 |
Jeg har ogsaa oplevet det en 3-4 gange. Godt nok inden jeg skiftede HDD'en. Det var i Oblivion og i GTA.
Det eneste jeg har opdaget er at massive downloads fra PSN samtidig med at man spiller et spil kan have en hel del indflydelse på maskinens ydeevne ...
Foerste gang, jeg hoerer dette. Tror slet ikke de to ting er forbundet. I mange spil downloader den slet ikke mens du spiller.
|
BORING!
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 10:28 |
Mit har mest været i Grid Demo og i Oblivion... Det sker ikke hele tiden men kun en sjælden gang... Det lyder som om at det er en generel fejl som man måske ikke kan komme uden om..
Det lyder meget realistisk at spil kan gå lidt i koks som på en PC?
|
Mvh.
Casper
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 12:41 |
amorbavian skrev:
Det eneste jeg har opdaget er at massive downloads fra PSN samtidig med at man spiller et spil kan have en hel del indflydelse på maskinens ydeevne ...
Foerste gang, jeg hoerer dette. Tror slet ikke de to ting er forbundet. I mange spil downloader den slet ikke mens du spiller.
|
Det er ikke downloads ingame ... det er hvis jeg har sat maskinen til at hente ting og sager ned fra PlaystationStore og så går ind og spiller et spil mens jeg venter på at tingene bliver hentet.
Beklager hvis min terminologi i tidligere indlæg var forkert 
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 19:01 |
Krjstoff skrev:
amorbavian skrev:
|
Det er ikke downloads ingame ... det er hvis jeg har sat maskinen til at hente ting og sager ned fra PlaystationStore og så går ind og spiller et spil mens jeg venter på at tingene bliver hentet.
Beklager hvis min terminologi i tidligere indlæg var forkert 
|
Tror du ikke du gentog dig selv igen?
Du mener vel at du starter er spil på en pc, mens du venter?
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 16-August-2008 kl. 10:08 |
Krjstoff
Jeg forstod dig første gang, og mit svar holder stadig. Jeg tror ikke at du mente spille PC i hvert fald, men på PS3?? Mens du f.eks. spiller FIFA, bliver der ikke downloaded fra PSN.
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 09:01 |
amorbavian skrev:
Krjstoff
Jeg forstod dig første gang, og mit svar holder stadig. Jeg tror ikke at du mente spille PC i hvert fald, men på PS3?? Mens du f.eks. spiller FIFA, bliver der ikke downloaded fra PSN.
|
Øh jo, der downloades i baggrunden medens du spiller - det gør min i hvert tilfælde... har da ofte været ude for at baggrund downloads popper op med beskeden at xxx-spil er færdigdownloadet, og kan findes i xxx bibliotek, også medens jeg er i gang med et spil!
Om der så er spil der pauser background downloads skal jeg ikke kunne sige....
Redigeret af zulfo - 17-August-2008 kl. 09:01
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Thyboen
Bruger
Oprettet: 18-April-2007
Point: 72
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 10:29 |
Altså - der er ingen grund til at diskutere dette længere.
En PS3 er en computer, og en computer går ned en gang imellem. Den er bare ikke længere.
Kun hvis PS3'eren tit begynder at gå ned, kan man tale om et problem.
|
 |