recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket program til konvertering af film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket program til konvertering af film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket program til konvertering af film
    Sendt: 30-August-2008 kl. 20:28
Ja, som overskrift, hvilket program er et hit? jeg synes dem jeg har fundet tager en krig om at konvertere en dvd film om til mpeg4.

VIGTIG: programmet skal virke til mac.

EDIT: det er selvfølgelig til en ps3..

Redigeret af osbech - 30-August-2008 kl. 21:08
Til top
Viftrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 21:47

Til Mac bruger folk vist mest handbrake.

Konvertering til MPEG4 tager bare lang tid - sådan er det.

Til top
Frakkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 00:52

Jeg er lige begyndt at bruge handbrake til at tage backup af mine dvd'er. Selvom der er en PS3 preset i handbrake så virker den ikke nødvendigvis, der er når der bliver croppet på pal dvd'er der er problemer.

læs evt mere her

http://forum.handbrake.fr/viewtopic.php?f=7&t=5509&s t=0&sk=t&sd=a&hilit=playstation&start=50

Da ps3 kun understøtter "embedded subtitles" på divx/xvid, så skal du overvejer om du vil encode xvid istedet for x264 og bruge subrip til at hente underteksterne fra dvd'en(hvilket er en smule besværligt) og derefter lægge underteksterne ind i avi filen v.hj.a. aviaddxsub. Dette gør så at du på PS3'eren kan vælge at have undertekster på eller ej. 

Ved x264 bliver du nødt til at hardencode undertekster, hvilket kan gøres direkte i handbrake, men du har ikke kontrol over dem.

En opsætning kunne være at en vælge x264 til video aac til lyd. Man skal så lige huske at vælge 6 channel discrete hvis man har et 5.1 lydspor på dvd'en. PS3'eren konvertere så aac til pcm som den så sender via HDMI til forstærkeren.

Hvis man ikke har HDMI i forstærkeren kunne en anden opsætning være,  at lave en mkv fil med x264 video codec og ac3 lyd, derefter konvertere filen til en vob fil v.hj.a. mkv2vob. Mkv2vob flytter lyden og video over i en anden container, der sker ingen transcoding så denne process tager ikke mange minutter. Vob filen kan PS3'eren direkte klare, den kan så sende AC3 lyden direkte via optisk til forstærkeren, som så dekoder den og du har stadig 5.1.

Som sagt det eneste problem med Handbrake er, at man skal være opmærksom angående hvor meget man crop der er.

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 22:32
mange tak, så er handbrake prøvet virker fint, men synes stadig det tager tid. Men det må jeg vel bare acceptere..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu