recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX80 indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX80 indstillinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Captain Serious Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: PX80 indstillinger
    Sendt: 05-August-2008 kl. 22:13

Hvad for nogle indstillinger kører i med når i spiller konsol over jeres PX80?

Kan nemlig ikke helt finde ud af hvad der er bedst. Håber i gider dele jeres knowledge :)

Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 00:00
det er jo meget op til en selv, men efter at have kørt dve et par gange er jeg kommet frem til følgende (uden rigtigt at vide hvordan kontrasten sættes korrekt da den hvide firkant aldrig tværes ud lige gyldigt hvad den står på)

tryk fra max mod min..

Kontrast = 26
Lys = 36
Farve = 20
skarphed helt i bund
normal farvetemp
resten slået fra
BIOGRAF settings.
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 01:23
Det kan godt være, at BIOGRAF med skarphed helt i bund er den mest korrekte indstilling, men hvad hjælper det, når den indstilling giver et mat og kedeligt billede?

Jeg forstår ikke, hvordan folk kan holde ud at se på et sådan billede.   

På mit 42PV60 har jeg finindstillet NORMAL ved hjælp af DVE og det giver altså i mine og besøgendes øjne et klart bedre billede, end når jeg finindstiller BIOGRAF.

Redigeret af SJ - 06-August-2008 kl. 01:26
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Det kan godt være, at BIOGRAF med skarphed helt i bund er den mest korrekte indstilling, men hvad hjælper det, når den indstilling giver et mat og kedeligt billede?

Jeg forstår ikke, hvordan folk kan holde ud at se på et sådan billede.   

På mit 42PV60 har jeg finindstillet NORMAL ved hjælp af DVE og det giver altså i mine og besøgendes øjne et klart bedre billede, end når jeg finindstiller BIOGRAF.

Biograf er den eneste jeg har indstillet.. Det kunne da godt være jeg sku prøve at indstille NORMAL også.. men synes nu ellers billedet er ret godt
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Captain Serious Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 22:53

Nu har jeg prøvet mig lidt frem og er kommet frem til at det følgende er det bedste til gaming:

Kontrast: 100

Lys: 50

Farve: 50

Skarphed 1 hak fra min. mod max.

Normal

Kølig

Er kommet frem til at kølig er den bedste farvetemperatur. Varm virker forkert i spil, da alt bliver for, tja "varmt" at se på. Der er ikke den helt store forskel mellem normal og kølig, dog synes jeg at når den er slået til kølig er der lidt bedre kontrast og på en måde et lidt skarpere billed. Jeg vil råde jer til at prøve disse indstilling, synes at cinema er noget crap i forhold til, selvfølgelig kun når vi snakker gaming.

Jeg har lige et til spørgsmål; hvad har I jeres sreen format til at stå til, kan ikke finde ud af om 16:4 er bedst eller tilpasset 16:4. Hvad bruger I? Her er det generelt talt, altså både TV spil og film.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 22:59

Jeg anvender Biograf og farvetemperatur Normal, skarphed på 0, de indstillinger er så kallibreret med DVE. Mit mest anvendte billedformat er tilpasset 16:9 (Just).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Captain Serious Captain Serious skrev:

Nu har jeg prøvet mig lidt frem og er kommet frem til at det følgende er det bedste til gaming:

det er vildt

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 03:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg anvender Biograf og farvetemperatur Normal, skarphed på 0, de indstillinger er så kallibreret med DVE.

Du må da være på lykkepiller, siden du kan holde ud at se på et uskarpt og kedeligt billede? 

Vælg Normal, sæt skapheden til 50%, finindstil med DVE og skyl derefter pillerne ud i toilettet! 
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af matv88 matv88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Captain Serious Captain Serious skrev:

det er vildt

nej det er sygt  .     Hvis jeg var dig ville jeg skrue ned til maks 50%.

Redigeret af bulk - 08-August-2008 kl. 04:51
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg anvender Biograf og farvetemperatur Normal, skarphed på 0, de indstillinger er så kallibreret med DVE.

Du må da være på lykkepiller, siden du kan holde ud at se på et uskarpt og kedeligt billede? 

Jeg vil så absolut ikke kalde det for hverken uskarpt eller kedeligt, især ved BD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 16:49
Hvad så SJ.. skal vi til den diskution igen??
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 02:34
Ikke nødvendigvis. Jeg må vel bare konkludere, at mine øjne ikke er kompatible med "eksperternes" indstillinger og jeg tror ikke, jeg er den eneste, som har det "problem".

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu