recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til... ja nyt TV :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til... ja nyt TV :)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mosx mosx skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ville selv aldrig vælge et ikke UHD TV i dag. Det er muligt at UHD ser super godt ud i butikkerne, men det gør det altså også hjemme hos mig på min Youtube APP, hvor der er timevis af UHD TV. Men selvfølgelig en smag sag.Smile

Kan jeg så få et "problemfrit" UHD TV til omkring de 10.000 kr. i dag? Og meget gerne med "plasma-agtigt" billede. Det lyder ikke godt med de problemer der er med den Sony model jeg har fundet frem.

Nu har jeg aldrig rigtigt hørt om helt problemfrie TV - uanset fabrikat. Men nu er du jo selv inde på Pana CX725, og det ville jeg nok selv se nærmere påSmile

OK. Ja mit nuværende Panasonic må sige at have været et godt køb. Det kører fint derudaf Smile

Jeg tager et kig på det... Det er dog nemmere at fruen derhjemme til at acceptere 7000 fremfor 12000! Er der nogen der har nys om evt. tilbud på CX725?
Sony KDL-55W807CSAEP, Yamaha RX-V775
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 17:49
Mon så 9999.- går.Smile

Kig på dette som en mulighed hvis du tager i
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55UF860V/lg-55-3d-smart-led-tv-55uf860v

Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 00:15
Det blev til et Sony KDL-55W807CSAEP fra Expert. Det har et virkeligt godt billede - efter min smag - og prisen på 7.000 kr. var noget nemmere at sælge på hjemmefronten, i forhold til 10-12.000 kr. for et 4K TV.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 08:37
Tillykke med det. Lad os høre om du er tilfreds efter lidt tid.
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 13:35
Jeg skal nok vende tilbage... Det har flot billede, men jeg roder stadig med at få indstillet det så billedet bliver så godt som muligt. Jeg synes at Biograf Pro indstillingen bliver for varm/gul, selv med de indstillinger som jeg har set i en anmeldelse på avforums.

Og så kæmper jeg med at få det til at spille sammen med min receiver mht. ARC.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 14:54
Ja det nymodens teknik er ikke altid for enhver husmor. Jo flere indstillingsmuligheder der er jo sværere er det 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 15:33

Jeg skal nok vende tilbage... Det har flot billede, men jeg roder stadig med at få indstillet det så billedet bliver så godt som muligt. Jeg synes at Biograf Pro indstillingen bliver for varm/gul, selv med de indstillinger som jeg har set i en anmeldelse på av forums.
 Derfor er det en god idé at bruge et af diverse værktøjer/hjælpemidler som er på markedet til det foremål.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg skal nok vende tilbage... Det har flot billede, men jeg roder stadig med at få indstillet det så billedet bliver så godt som muligt. Jeg synes at Biograf Pro indstillingen bliver for varm/gul, selv med de indstillinger som jeg har set i en anmeldelse på av forums.
 Derfor er det en god idé at bruge et af diverse værktøjer/hjælpemidler som er på markedet til det foremål.
Det vil nok gå for vidt at anskaffe sig en rigtig kalibrator, men er der en DVD/Blu-ray disk der kan anbefales? Evt. også noget der kan hentes fra nettet og køres via en computer over HDMI.
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Ja det nymodens teknik er ikke altid for enhver husmor. Jo flere indstillingsmuligheder der er jo sværere er det 
Det har du ret i... Og hvis en som mig ikke kan hitte ud af det, så stakkels "almindelige" mennesker Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 17:51

Du kan a skaffe DVE Essentials HD Bacics det er en ganske god hjælp til indstilling.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 18:07
Som er at købe fx i Hi-Fi Klubben.

https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/tv-tilbehor/dvd-dve-hd-basics-blu-ray/

Den har jeg, men jeg valgte dog at bruge indstillingerne fra Flatpanels.dk til mit Panasonic plasma tv, da alt kom til alt.

Mvh. Jørgensen
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 18:47
Det vil jeg se på... har set den nævnt før, men sådan noget bliver vel heller ikke forældet?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu