|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
JoJu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Billedet bør være det samme på alle versioner, men man kan nok ikke være sikker, før man sammenligner. Lyden er ofte det samme, men der er dog tilfælde, hvor der er rimelig stor forskel. Eksempler. "Good Luck Chuck" blev i USA og England udsendt med PCM 7,1 lyd. I Danmark har den Dolby TrueHD 5,1. Så der er ingen garanti for at lyden er den samme i de forskellige regioner. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
Men til gengæld var den engelske udgivelse fri for forfærdelig DNR. |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
Jeg tror ikke der findes en eneste Blu-ray skive, hvor det er nødvendigt med TrueHD eller DTS-MA. Man kunne lige så godt have brugt PCM. Pirates filmene med alt ekstra materiale m.m. er et af de få eksempler, hvor man optager største delen af de 50GB, men der ligger i forvejen et PCM spor. Crank fylder også det meste af de 50GB, den har så også et 7.1 PCM spor i forvejen. På almidelige film (2 timer) sparer man jo højst 2GB. Og hvis man alligevel kun bruger små 40GB, så er det jo bip bip lige meget. Men jeg er ret sikker på, at Dolby og DTS tjener gode penge, for ikke at nævne alle de elektronik producenter som har solgt en MASSE nye receivere med HD-lyd Loss-less formaterne er selvfølgelig en rigtig god ide, hvis man valgte at lægge flere sprogslydspor på skive i loss-less format, men også her er der begrænsninger. Den maksimale bit-rate er inkl. alt, undertekster, lydspor m.m. Et 24-bit 48kHz vil typsik have peaks der er så høje, at man simpelthen vil optage for meget af den bit-rate der er tilrådighed pr. sekund, ved lægge 3 loss-less spor på skiven. Det er ikke umuligt, men jeg tror næppe det bliver standard. Hvis en film som Ringenes Herre kommer på Blu-ray med 3,5 timers spilletid. Der vil man med et 7.1 16-bit 48kHz lydspor gå fra 9,7GB til cirka 6,3. Altså en besvarelse på 3,4GB som kan vise sig, at være værdifuld. Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 22:11 |
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Der kører en spændende debat på HomeTheaterForum om DNR og om DNR på titlerne Patton og Pans Labyrinth. Robert Harris (ham som restaurerede Lawrence of Arabia, Vertigo og Godfather i den nye udgave som kommer næste måned), anmelder af de to titler, fandt Patton forfærdelig DNR'iseret, men føler ikke det er et problem for Pan. Han skriver: I must admit to being confused. Jeg har kun New Lines version og kan ikke sammenligne. Normalt er jeg følsom overfor DNR, men lagde ikke mærke til det var et problem på BD udgaven på 104". Jeg vil hjem og kigge igen, men kan dog desværre ikke sammenligne med HD DVD udgaven. Lyden i 7.1 er dog absolut vidunderlig. En bemærkning er, at jeg er overlykkelig for min Patton udgave, fordi den står flottere end nogensinde, i detaljer, kontrast og ikke mindst farvetone. Det er dog synd og skam, at man har manipuleret billedet så meget og mistet så mange detaljer. Patton ville have været et Blu-ray mesterværk, havde man undladt DNR. Det er dog stadig en stor opgradering værd fra DVD'en. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |