recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allround projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAllround projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Allround projektor
    Sendt: 14-Februar-2006 kl. 18:22

Hejsa

Jeg søger en allround projektor - altså en der både dur til film og data (powerpoint ect.) - prisen må ikke overstige 10.000 kr

Har I et godt bud?

Jeg har selv tænkt på Sanyo`s Z3 - men er den også velegnet til data? 

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 11:07

når du bruger den til data vil du ikke kunne udnytte den fulde opløsning (medmindre du strækker billedet).

Men en dataprojektor (4:3 opløsning) vil det være ved 16:9 materiale du ikke udnytter den fulde opløsning.

Så du må gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst.

Når det så er sagt, så vil jeg mene den nok skal gøre et fint arbejde med at præsentere powerpoint præsentationer.
Her er det jo ikke super vigtigt om det er i fuld opløsning.

Dog vil den nok ikke give så farvefyldt et billede, hvis disse powerpoints skal præsenteres i et helt oplyst mødelokale.

Men du må vurdere hvor du helst vil have den gør det bedst.
I mørke til film (16:9) eller i dagslys til data (4:3).

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Så du må gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst.

Når det så er sagt, så vil jeg mene den nok skal gøre et fint arbejde med at præsentere powerpoint præsentationer.
Her er det jo ikke super vigtigt om det er i fuld opløsning.

Dog vil den nok ikke give så farvefyldt et billede, hvis disse powerpoints skal præsenteres i et helt oplyst mødelokale.

Mvh Michael

Hej Michael
Den projektor jeg vil købe skal mest bruges til undervisningsbrug, d.v.s. - undervisningsfilm, forskellige Windows guides, Powerpoint, Excel og en gang i mellem en DVD film. Den jeg havde før var en View Sonic PJ551 (stjålet) - den var ok - har dog ikke andre at sammenligne med. 

Mvh. Sherman

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 19:02
Nå så du havde stjålet dig en projektor. 

Når undervisning er hovedformålet, så bør du nok købe dig en dataprojektor, altså en med 4:3 opløsning og stor lysstyrke.

Når du så engang imellem ser film på den, vil den (garanteret) også kunne gengive 16:9, men vil så bare ikke udnytte den fulde opløsning i dette tilfælde.
(ligesom letterbox film på en 4:3 tv, altså med sorte bjælker)

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 11:09

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Nå så du havde stjålet dig en projektor. 

Ikke helt, - jeg fik stjålet 2 bærbare, et videokamera og så denne Viewsonic - træls - men forhåbentlig dækker forsikringen det meste.

Vedr Z3 (Z4?) - så er jeg nok mest tændt på den - det er alligevel mest video som skal vises. Men som sagt også lidt data.

/

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Sherman Sherman skrev:

Vedr Z3 (Z4?) - så er jeg nok mest tændt på den - det er alligevel mest video som skal vises. Men som sagt også lidt data.

/

Tjah, så er det vel ligemeget hvad jeg siger.

Nu skriver du video.
I "datasprog" er der forskel på "video" og "film".

Jeg har aldrig rigtig selv forstået denne skelnen, og kan derfor ikke uddybe den.

Men bare du har forstået at en hjemmebio projektor er optimeret til 16:9 materiale med god konstrast, der optimalt kræver et mørklagtrum, og vil give sorte bjælker i siderne ved 4:3 materiale.
Og en dataprojektor er mere lysstærk, og derfor klarer sig bedre i dårligt mørklagte rum, er mere støjende, og egner sig bedst till 4:3 materiale og vil give sorte bjælker ved (ægte) 16:9 materiale.

Men det lyder jo til at du har bestemt dig, og jeg ville da også have valgt det samme (men mit behov er også klart hovedsageligt film).

Mvh Michael
Til top
claus_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 17:22

Hejsa.

Jeg har selv en Sanyo Z3 og jeg synes den er velegnet til både film og data. I min erfaring er det bedre at vælge en hjemmebioprojektor som så også kan vise data end at vælge en dataprojektor, som man så bruger til film. Sidstnævnte resultat er sjældent godt efter hvad jeg har set/læst mig til.

Eftersom prisen er max 10.000 kr er Z3 et godt bud. Går du 2k op kan du vælge mellem alle disse som alle er nye og "hotte" :

Panasonic AE900, Sanyo Z4, Hitachi PJ200, Epson TW600.

I mit setup bruger jeg et Geforce 6800 Ultra. Det har 2 DVI udgange. Jeg har sat dual wield op med DVI til min Z3 på 1280x720. Jeg synes kvaliteten er helt helt fin til data. Har haft folk på besøg og vist dem fotos osv, og de virkede da imponerede!

Mvh

claus

Mvh Claus
~ Panasonic PV60E ~ Sanyo Z3 ~ Pioneer AX2AV-S ~ Denon 1920 ~
~ HT.AudiovectorC2 ~ BH.KEFQ15 ~ CH.B&WCC6 ~

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu