|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jotte ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 29-Juni-2008 kl. 11:45 |
Jeg er på udkik efter Blu-ray referencemateriale, som virkelig kan demonstrere kvaliteterne af min nye Blu-ray hjemmebio*. I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogen her der ved, om der findes en liste over Blu-ray film optaget i Full HD? Jeg er ligeledes interesseret oplysninger om 70mm film konverteret til Blu-ray. *) Panasonic BD50/DENON AVR-4308/Pioneer 5090/H |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
Så godt som alle film udgivet på Blu-ray er optaget i HØJERE 'opløsning' end 'Fuld HD'! De fleste film optages på 35mm og der skal man mindst op i 4k indscanning før du kan drømme om at få alle detaljerne med fra filmstrimlen.
Der findes Blu-ray-film optaget digitalt i 1080p; f.eks. Superbad. Og det er sjovt nok ikke en af de film der regnes som værende referencemateriale. Hvis du skal have noget der kan imponere som referencemateriale, så snup de to første Pirates of the Caribbean. Hvis du vil have noget der er lidt ældre, så snup også 2001: A Space Odyssey/Rumrejsen 2001. Så kan folk se at film der er over 40 år gamle sagtens kan komme til at se fantastisk ud på Blu-ray. |
|
![]() |
|
JoJu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
AVS Forum har en PQ Tier tråd. Det er en liste over bedste billede på blu-ray (den har intet med lyden at gøre). Den kan ses her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316 Ellers vil jeg godt anbefale følgende udgivelser "Biler", "Ratatouille", "Det Gyldne Kompas" og "I, Robot". |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Det er en fremragende side, de har lavet på avsforum.
Af det jeg kender til, så kan jeg kun give dem ret i deres udtalelser! |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() |
Gran Prix fra 1966 er også et pragt eksempel! Der er virkelig blevet kælet for det transfer
|
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Låner lige tråden.
Er der nogle som kan anbefale blu ray reference film, som udover har et godt billede, også har et godt lydmix. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
The Patriot - Pirates 1 - Spiderman 3 (måske til salg)
|
|
![]() |
|
JoJu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Her er mine anbefalinger: |
|
![]() |
|
sauron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
cloverfield har en super fed ly. sad og så narnia idag og den har både super lyd og billed
|
|
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto) B&W dm602 toshipa hd-30 ps3 xbox 360 wii |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |