recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 spillene fryser - Nogen gange!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 spillene fryser - Nogen gange!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 spillene fryser - Nogen gange!
    Sendt: 17-Juli-2008 kl. 03:41

Hejsa,

Jeg har et  lidt spøjst problem med min PS3. For godt en uge siden begyndte maskinen at fryse inde i spillene. Nogle gange kan man spille ca. en halv time og andre gange kan man knap nok nå forbi intro mv.

Det sjove er så at de sidste 4-5 dage har den virket upåklageligt uden at den skal skabe sig midt i det hele.

Men så her til aften når man skal have sig en kamp i Madden begynder den guhjælpme at brokke sig igen.

Spillet fryser og man kan høre at den prøver at loade fra disken - uden held. Jeg kan imidlertid godt holde PS-knappen inde og sige "sluk for system" eller "afslut spil". Når én af de to muligheder vælges er det som om den prøver at lukke ned. Det kan den bare ikke før jeg selv må gå hen til maskinen og trykke på ejekt knappen.

Som I nok kan høre er det et meget underligt problem og jeg ville da være lykkelig hvis der var nogle der havde en evt. løsning på problemet.

Jeg kan også tilføje at jeg tidligere har haft en 60 gb version hvor Blu-ray drevet stod helt af, men jeg tror ikke det her er det samme problem.

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 04:20
Efter den almindelige definition af ordet "fryser" når vi taler om computere, så ville den overhovedet ikke reagere på input, og det lader jo ikke til at det er noget problem - selvom den altså så ikke faktisk vil lukke systemet ned.

Det kunne meget vel hænge sammen med det andet du siger - at den desperat forsøger at læse spildata fra disken, og mens den hænger fast i det (okay, lad os så sige den fryser en lille smule ) kan den enten ikke kalde nedlukningsrutinerne, eller også vil den bare ikke gøre det for at undgå at skade systemet.

Hvis vi taler om mere end et enkelt eller to spil (hvor det så bare kunne være discene), lyder det godt nok for mig som om at det her er et problem med drevet - uanset om det så måske ikke manifesterer sig helt som på din gamle maskine.

Redigeret af Miths - 17-Juli-2008 kl. 04:22
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 08:19

Er det et eller flere spil? lige præcis madden har der været problemer med før på ps3, fordi det i første omgang er lavet til xbox og derefter PS3.

hvis spillende er ridset eller andet kan det også meget vel være problemet. hvis det ikke er tilfældet tror jeg også det er drevet som Miths siger.

Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:22

Det er desværre ikke kun i Madden, men også i alle andre spil. Har også prøvet at spille demo'er, hvor der tilsydenladende ikke er noget problem.

Men hvis jeg kører ud í butikken med den og forklarer situationen, kan de så accepterer at sende den til rep. eller kan jeg få byttet den med en anden på den baggrund af at den virker nogen gange?

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:38

Det lyder da klart som om det er drevet der har problemer.

Hvis der stadig er garanti på den, så ville jeg da gå ned til forhandleren og bede dem om at se på sagen. Ivertfald inden garantien udløber, hvis du ikke vil undvære den lige nu.

Husk at tage back up af dine save games inden, du aflevere den

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu