|
Beovision 7-40 MK 2 og ChromeCast |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-September-2015 kl. 09:00 |
||
Mine svigerforældre har nogle venner der ønskede sig "smart"-TV funktionalitet (Netflix ViaPlay osv) på deres ældre B&O TV. Jeg kender ingenting til B&O TV, men blev orienteret omkring at den var udstyret med HDMI og anbefalede derfor en ChromeCast.
Det viste sig så, da jeg var ude ved dem for at installere, at den har ikke HDMI. Hvad jeg umiddelbart kunne se, har den DVI, VGA og Scart. Mine tanker går på en HDMI til Scart converter og af den vej tilslutte ChromeCast. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen havde en bedre, smartere og måske billigere løsning? Alternativt vil min løsningsforslag være brugbar?
Redigeret af Silentbob - 28-September-2015 kl. 09:26 |
|||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er næppe en billigere løsning end nævnte mulighed, ved dog ikke hvor godt resultatet vil være. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
||
Det er lige præcis det jeg også er nervøs for, at resultatet ikke er specielt optimalt. Det behøver ikke være en billigere løsning, selvom det selvfølgelig ville være dejligt. Hvis der eksisterer en bedre løsning, er jeg meget åben, uanset pris.
Redigeret af Silentbob - 28-September-2015 kl. 10:16 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Der er selvfølgelig andet udstyr der kan det ønskede, til en højere pris, og der skal stadig bruges en konverter. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
||
brug en kabel hdmi til dvi stik. dette bruget jeg til min tv til atv3
|
|||
![]() |
|||
||
Det overvejde jeg også til at starte med. Men hvad med lyd? DVI er så vidt jeg er orienteret kun billede.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
||
Du kan tage lyden fra atv3 ud via optisk og så via en optisk til analog eller optisk til elektrisk konverter. De "gamle" analoge tv er lidt udfordrede :-(.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg er klar over, at man kan anvende optisk på ATV 3. Men i mit tilfælde er det en ChromeCast og den har ikke separat lyd ud.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
||
Hej.
Okay. Ja jeg bruger Sd 2100 er inde på. Måske et forslag til kabel men er ikke 100% sikker det er helt rigtig du skal brug. https://m.av-cables.dk/139-dvi-til-hdmi-kabel/4706-high-grade-dvi-hdmi-kabel-med-lyd-2-m/ |
|||
![]() |
|||
||
Det kan jo stadig ikke bruges til en CC. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |