|
Fandt løsningen. Kender ikke årsagen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2014 kl. 09:57 |
Jeg har for få dage siden anskaffet et nyt Samsung LED TV og som foreskriften oplyser tilsluttet Canal Digitals satboks HD PVR 101-ST til "HDMI in 1 (STB)". Billedet var på en mærkelig vis ukontrollerbart og forskruet med grønskær i skygger, sorte skygger i personers panderynker, udefinerbar skæv kontrast og unaturlig hudfarve, som kun delvist kunne oprettes via tv'ets parametre.
Skiftede så eksperimentalt satboksen til "HDMI in 3" og VUPS, billedet står lige så krystalklart og behageligt naturligt som via tv'ets egen jordbaserede tuner. I øvrigt er billedet nu fuldt ud kontrollerbart med tv'ets parametre for kontrast/farve/lys etc. Ja, billedet fremtræder så virkelighedstro, så jeg lige frem er bange for, at personerne træder ud af skærmen og ind i stuen, men nu til spørgsmålet. Er der en teknisk kyndig, der på forståelig vis kan forklare årsagen og dermed forskellen på de to interface med og uden STB angivelsen? mvh Redigeret af okaare - 18-Februar-2014 kl. 10:47 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Formentlig HDMI handshake problemer.
Kabel/satbokse er notorisk kendte for at have HDMI handshake problemer. Hvis du flytter din boks tilbage til HDMI 1, slukker for TV og boks (på stikkontakten) og tænder det hele igen, er der en god chance for at det også virker på HDMI 1. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det skal det gøre, kan tilslutte hvilken som helst HDMI enhed til hver enkelt HDMI In uden problemer. At der står STB på HDMI 1, gør der kun til du selv navngiver den til noget andet, der kan jo vælges mellem flere navne på hvert Input.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
Tak for responsen so far. Radiomanden skriver, at jeg kan ændre STB til noget andet, men det står fysisk trykt med gult baggrund på bagsiden ved HDMI-1 STB interface på tv'et. Der er vel for pokker en årsag til, at Samsung vælger at give den oplysning til brugeren? I hvert fald har det været som dag og nat for undertegnede. Hvad mener du i øvrigt med "det skal det gøre"?
Redigeret af okaare - 18-Februar-2014 kl. 11:47 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der står ikke andet end 1,2 (ARC),3,4. på mit, og der kan man navngive de enkle Inputs, ved først at vælge det, og derefter trykke på Tools.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Det kunne jo tænkes at han har et andet TV end dit ![]() F.eks. et Samsung Fxxxx |
|
![]() |
|
Jo, jeg har også en HDMI indgang med ARC (audio recording channel)samt ren HDMI + omtalte HDMI STB (set-top-box), som gav mig omtalte mærkværdige billede, men jeg må lige prøve at spørge Samsung. Tak for alle svarene her i forummet, selvom jeg ikke kom et skridt nærmere til gådens løsning.
SIDSTE NYT..... Har lige fået den oplysning fra Samsung, at der ingen forskel er på HDMI 1 STB og ren HDMI 3. STB er kun en slags huskeseddel for nr. 1 til brug for ens primære set-top-box. Det stemmer dog ikke ens med mine praktiske erfaringer, men jeg er også nu ligeglad, idet billedet står perfekt ved anvendelse af HDMI 3. HDMI 2 anvender jeg til min blue-ray afspiller, hvorfor jeg ikke har behov for HDMI 1 STB. Tak for alle inputs! PS: Ja, jeg har et Samsung UE46F6475XXE Redigeret af okaare - 18-Februar-2014 kl. 14:52 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det et da godt nok den største sandhed med modifikationer, at det lykkedes for dig uden problemer er ikke ensbetydende med det bare virker for andre. ![]() Kan huske da vi havde Viasat parabol og da jeg dengang købte min Denon 3310 receiver, ville Viasat boksen slet ikke eller med store problemer virke på sat/cbl hdmi indgangen i receiveren. Alle andre hdmi inputs virkede den fint på og alle andre ting jeg testede virkede også fint på den indgang. Hvis du læser om det på avsforum er der flere som har den slags "problemer" med sat/cbl hdmi in, hvor det virker uden problemer i andre hdmi in. Den port er bare speciel følsom for handshake. En anden ting er, jeg hjalp en ven med hans UE55F9005 4K fra Samsung her i weekenden, de har også parabol og da han brugte hdmi 1 efter forskriften i linkboksen var der ingen lyd fra kanalerne. Da han så satte sat boks i hdmi 2, virkede alt som det skulle og hans PS4 røg i hdmi 1 porten i stedet. Redigeret af JordanDK - 18-Februar-2014 kl. 15:30 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Tak til JordanDK for dine erfaringer med HDMI. Ja, der er åbenbart også andre, der kan have problemer. Erindrer for øvrigt også at med Canal Digitals boks, den før HD PVR 101-ST, kunne jeg ikke få lyd igennem til min Samsung LCD fladskærm, men det var et generelt problem for mange dengang..... men er kisteglad for, at jeg nu har fået det til at funke. Kigger lige ind på AVS forummet for handshake problemer
Redigeret af okaare - 18-Februar-2014 kl. 16:29 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |