recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CI eller CI+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CI eller CI+

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ckarlo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2014
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ckarlo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CI eller CI+
    Sendt: 06-August-2014 kl. 22:58
Hej!

Jeg har et irdeto CI kortlæser modul til stofa som jeg mistænker er stået af.

Jeg kan se at jeg på DBA kan købe et brugt irdeto CI kort modul til 100 kr

Jeg har så fundet dette CI+ kort her http://www.av-connection.dk/?PNo=KU-8021

Hvad vinder jeg ved at købe et CI+ kort? Stofa har ikke kunnet svare mig på dette desværre :(

Kan man på en nem måde tjekke om mudulet er dødt? Kan man på en nem måde tjekke kortet om det kan være dødt?

Jeg tænkte på som en del af fejlsøgningen at rense chippen på kortet i sprit, er det dumt?

Der er en ridse på chippen, umiddelbart forsaget af kortlæser benene - kan dette have ødelagt kortet? Kan man da gøre noget for at fixe kortet, eller er det bare betale for et nyt?

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh

Casper
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af ckarlo ckarlo skrev:

Hvad vinder jeg ved at købe et CI+ kort? Stofa har ikke kunnet svare mig på dette desværre :(

Du vinder kryptering mellem CI+ og dit fjernsyn :-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 23:20
CI+ bruges typisk til dekryptering af HD kanaler på DVB-T2 signaler. Dette kan et CI ikke, men derimod kun SD signaler. Den benyttede hardware videre i kæden, skal også understøtte CI+, ellers vil det ikke fungere.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 06:46
Det KAN vel være ridsen på kortet - hvis det da er på programkortet, ridsen er. Mon man kan teste kortet i en radio- TV-forretning? Eller hos nogen, du kender som også har Stofa. Prøv lige det, før du smider evt. unødvendige penge efter et nyt modul.

Vinder man i øvrigt noget ved CI+? Er der ikke noget med, at dette besværliggør optagelse af HD-kanalerne? Synes jeg at have læst her på sitet.

Redigeret af turbo2 - 07-August-2014 kl. 06:48
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af ckarlo ckarlo skrev:

Hvad vinder jeg ved at købe et CI+ kort? Stofa har ikke kunnet svare mig på dette desværre
Casper

Du vinder overhovedet intet, da Stofa ikke anvender CI+.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Vinder man i øvrigt noget ved CI+? Er der ikke noget med, at dette besværliggør optagelse af HD-kanalerne? Synes jeg at have læst her på sitet.

Med CI+ vinder man aldrig noget, tværtimod. CI+ muliggør kopispærring fra udbyders side samt spærring for hurtigspoling forbi reklamer etc.
Så kort sagt er CI+ noget fanden har skabt. Heldigvis er der kun Boxer der anvender det her i landet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ckarlo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2014
Sted: Århus
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ckarlo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 22:20
Hej igen!

Det viste sig at benene til kortlæseren inde i irdeto modulet var bøjet, virkede da jeg tilsluttede et nyt modul.

Er der nogen der har erfaring med sådan en kortspiltter som denne med stofa?  -  http://eldanmark.dk/tv-kanaler-kort-88/smartwi-cardsplitter-279/smartwi-ii-card-splitter-startsaet-med-2-clienter-2411.html
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu