|
Styring af strøm via internet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2014 kl. 19:34 |
Jeg har fået installeret jordvarme i mit sommerhus hvor styringen kører via internettet, dog har den det problem at hvis netforbindelsen kortvarigt afbrydes feks pga modemopdateringer, så kan den ikke selv komme online igen selvom der er hul ud i verden (det er via lan).
En afbrydelse af strømmen genstarter dog softwaren så det løser problemet, men er der ingen i huset er det jo et problem. Nogle som kender nogle driftsikre løsninger til styring af relæer over internettet?. Jeg regner med at producenten af anlægget får styr på deres problem, men det at kunne genstarte jordvarmeanlægget ved at afbryde strømmen var smart.. Feks et timerrelæ som fik en impuls også cuttede den strømmen i feks 10 sekunder. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tænker Raspberry Pi
Redigeret af lks - 18-Februar-2014 kl. 23:13 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19650 |
http://www.audon.co.uk/ethernetrelay/ip9255.html
Klaus |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
det ser godtnok lidt langhåret ud.. jeg var også ovre i belkin wemo løsningen, den virker nemmest.. og et eller andet sted måske også billigst.
hovedbekymringen er selvfølgelig sikkerhed.. men det må jeg lige gå i tænkeboks med |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19650 |
Den jeg linker til at lave "automatisk reboot" af et stykke udstyr, som ikke svarer på en ping. Hvis dit udstyr "går i hegnet" og ej heller svarer på ping, så vil det hele foregå automatisk uden at du skal have fat i den...
Klaus |
|
![]() |
|
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Vi skal vist også lige vente lidt med at bruge Belkin's Wemo produkter. - Der ser ud til at være et par fine sikkerhedshuller i deres implementeringer. Vi er stadig i babystadiet af den slags produkter, så der skal vist lige luges lidt ud i software delen før det bliver helt pålideligt. Der var vist også nogle rygter om at de var møgustabile.
|
|
![]() |
|
Jeg har faktisk nogle jeg bruger herhjemme, og syntes de kører godt, oplever ikke problemer med stabiliteten... Sikkerheden.. Pt kun problemer med sønnen leger med lyset i stuen fra sit værelse ;)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Du kan prøve at kikke lidt z wave og de produkter som understøtter det. Jeg bruger selv en vera lite om stor tilfredshed
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |