recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Splitter med andet lydudtræk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI Splitter med andet lydudtræk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JustMe!! Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Splitter med andet lydudtræk?
    Sendt: 27-September-2008 kl. 10:35

Jeg leder efter en HDMI splitter boks, hvor jeg kan sende et signal via HDMI fra min computer op i og videre fra den via HDMI op til TV'et, så jeg får billed og lyd med derfra. Derudover skal jeg bruge muligheden for, at kunne tage bare lyd delen, fra splitter boksen og sende videre til mit anlæg og det skal selvfølgelig være muligt, uden at jeg behøver at have Tvet tændt.

Findes sådan en boks ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 11:11

Der er da noget her:

Elektronisk HDMI 1.3 + Toslink digital audio fjernbetjent omskifterboks - High Quality HDMI + Audio Switchbox sølv
Tilgængelige billeder:

Forstør

Forstør High Quality HDMI + Audio Switchbox sølv

Elektronisk HDMI 1.3 + Toslink digital audio fjernbetjent omskifterboks - High Quality HDMI + Audio Switchbox sølv High Quality HDMI + Audio Switchbox (sølv) 
Elektronisk HDMI 1.3 + Toslink digital audio fjernbetjent omskifterboks - High Quality HDMI + Audio Switchbox sort High Quality HDMI + Audio Switchbox (sort) 

Vælg mellem 2 varianter Priser fra 1.099,00 DKK

Køb nu!
Med denne swtichbox fra kan du koble 4 enheder med HDMI til et TV eller projektorer, som kun har een HDMI indgang. Omskifterboxen er fuld elektronisk og er med indbygget billede stabiliseringskredsløb for optimal kvalitet ved brug af lange kabler og høje opløsninger, og sågar gain-kontrol for at booste signalet op på lange kabeltræk. Der medfølger fjernbetjning for omskiftning mellem de tilsluttede apparater og man kan naturligvis også skifte direkte på boxen.

Boxen er også fuldt udstyret med digital lyd omskiftning i form af optisk toslink tilslutning. På den måde er den genial til brug af f.eks. en projektor og en digital surroundforstærker, således kan man nøjes med at skifte på omskifterboxen og lyden følger med på forstærkeren. Dette er naturligvis også en fordel ved apparater der ikke har HDMI og derfor separat digital lyd.

Omskifterboxen er både kompatibel med HDTV billede helt op til den højeste standard (1080p), samt digital lyd i form af f.eks. Dolby Digital eller DTS.

Specifikationer:
• HDMI 1.3, HDCP understøttelse
• Understøtter HDTV opløsninger på: 480i, 576i, 480p, 576p, 720p, 1080i og 1080p
• Understøtter flerkanals digital audio i form af Toslink
• Input Porte: 4 x HDMI hunstik, 4x Toslink
• Output Port: 1 x HDMI hunstik, 1x Toslink
• Sort alluminiums kabinet og separat strømforsyning
• Valg af enhed med knap på fronten eller med infrarød fjernbetjening
• Signal forbedrings kredsløb
• Gain kontrol (forstærkning)
• Båndbrede: 165 Mhz (data rate op til 4.96 Gbps)
• LCD display med egen tekstdefinering til hvert apparat
• Inkl. IR fjernbetjening
• Dimensioner: 411 x 242 x 50 mm

Pakken inkluderer:
• HDMI/Toslink 4 port switch
• Fjernbetjening
• HDMI kabel, 1 meter
• Strømforsyning: 7.5V DC, 800 mA, strømforsyning medfølger
• Manual på bla. engelsk (ej dansk) 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 19:13
Jeg tvivler meget på, at den omtalte boks kan flytte noget mellem HDMI og Toslink. Der er sandsynligvis to helt separate omskiftere for HDMI og Toslink, og så skifter de bare synkront.

Så vidt jeg ved, er lyden pakket med i billedsignalet på HDMI, så det kræver noget dekodningshardware at trække lyden ud.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af JustMe!! JustMe!! skrev:

Findes sådan en boks ?

Joeh, det findes skam.

Men når du ser prisen så tror jeg du 1) vil overveje at skifte forstærkeren ud istedet (til en med HDMI) eller 2) putte en ekstra lydudgang i PC'en, eller 3) droppe ideen.

http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=6325

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu